موتو جی پی؛ مارک مارکز آماده جشن قهرمانی در والنسیا

موتو جی پی؛ مارک مارکز آماده جشن قهرمانی در والنسیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شهر والنسیا در اسپانیا روز یکشنبه محل برگزاری آخرین مرحله از رقابت های قهرمانی موتو جی پی است. مارک مارکز که صدر جدول کلی این مسابقات را در اختیار دارد بهترین فرصت را پیش رو دارد تا در خانه با برتری نسبت به نزدیکترین رقیبش، آندریا دوویتسیوزو برای چهارمین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

راننده اسپانیایی تیم هوندا که برای کسب قهرمانی تنها به یک عنوان یازدهمی در گرند پری والنسیا نیاز دارد در خصوص وضعیت حریفان می گوید: «در مسابقه روز یکشنبه مشخص خواهد شد که آندریا در چه سطحی قرار دارد و دیگر رقبا وضعیت آمادگی اشان چگونه است. البته تلاش برای رسیدن به خط پایان همیشه مهمترین مسئله است.»

Gran rival, gran piloto! / Great rival, great rider! #ValenciaGPpic.twitter.com/kjnLRDkpX3

— Marc Márquez (@marcmarquez93) 9 novembre 2017

رقابت بر سر مکان نخست جدول کلی و قهرمانی فصل پس از آن میان موتورسوار اسپانیایی و ایتالیایی نزدیک و حساس تر شد که آندریا دوویتسیوزو مسابقه پیست مالزی را فتح کرد و مارکز جایگاهی بهتر از چهارمی نصیبش نشد.

دوویتسیوزو، راننده تیم دوکاتی با اشاره به امتیازهایی که او را از صدرجدول دور کرده، می گوید: «بله همه در جریان اختلاف امتیاز موجود هستیم و به واقع جبران آن وقتی قرار است با مارکز رقابت کنید کار ساده ای نیست. اما به هر حال در این مسابقه هر اتفاقی ممکن است روی دهد. باید با تمرکز بیشتر برای پیروزی در این مسابقه تلاش کنم.»

گرچه دوویتسیوزو با ۲۱ امتیاز اختلاف پایین تر از مارک مارکز در مکان دوم جدول کلی قرار دارد اما او همچنان روی کاغذ شانس دستیابی به نخستین قهرمانی جهان را دارد، زیرا تجربه نشان داده که اتفاقات عجیب می تواند هر آن سرنوشت قهرمانی در این مسابقات را تغییر دهد.

“This year anything can happen over the weekend” – AndreaDovizioso</a> ?<a href="https://twitter.com/hashtag/MalaysianGP?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#MalaysianGP</a> <a href="https://t.co/E4iyuWE8dM">pic.twitter.com/E4iyuWE8dM</a></p>— MotoGP™??? (MotoGP) 29 octobre 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موتو جی پی؛ دوویتسیوزو در رقابتی نزدیک با مارکز جایزه بزرگ اتریش را فتح کرد

موتوجی پی؛ مارک ماکز در فرانسه هم به روی سکوی نخست رفت

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد