جودو؛ دهمین عنوان قهرمانی جهان برای تدی رینر فرانسوی

جودو؛ دهمین عنوان قهرمانی جهان برای تدی رینر فرانسوی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تدی رینر در نخستین روز از رقابت های جودوی قهرمانی جهان در مراکش مثل همیشه خوش درخشید و دهمین عنوان جهانی را به نام خود ثبت کرد.

آگهی

تدی رینر در نخستین روز از رقابت های جودوی قهرمانی جهان در مراکش مثل همیشه خوش درخشید و دهمین عنوان جهانی را به نام خود ثبت کرد.

La constance dans l’exceptionnel. Félicitations pour ce 10ᵉ titre mondial teddyriner</a> ?????????? <a href="https://twitter.com/hashtag/JudoOpen2017?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#JudoOpen2017</a></p>— Emmanuel Macron (EmmanuelMacron) 11 novembre 2017

این جودوکار فرانسوی که طی هفت سال اخیر در هیچ مبارزه ای شکست نخورده در دور اول رقابت های وزن آزاد قهرمانی جهان مردان حریفی از قرقیزستان را با امتیاز وازاری شکست داد و در دور دوم از سد گورام توشیشویلی گرجستانی، یکی از سخت ترین رقبایش گذشت.

توشیشویلی که عنوان قهرمانی اروپا را یدک می کشد تنها حریفی بود که می توانست در مراکش ترمز رینر را بکشد اما موفق نشد.او همانند رقابت های بوداپست به سختی مقابل تدی رینر ایستاد اما واگذار کردن دوامتیاز وازاری سبب شد تا جدال فینال گونه این دو جودوکار در نهایت به نفع ورزشکار فرانسوی به پایان برسد.

تدی رینر در دور سوم فيصل جاب الله، جودوکار تونسی را به راحتی و با امتیاز های وازاری و ایپون شکست داد. او در یک چهارم نهایی با فن زیبای اوچی ماتا حریف مغولستانی خود، تمولن باتولگا را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد.

جودوکار افسانه ای فرانسه در نیمه نهایی با امتیاز وازاری از سد اندی گراندای کوبایی، دارنده مدال برنز جایزه بزرگ کانکون گذشت.

??? Teddy Riner n’a plus perdu depuis plus de 7 ans.

2011 : 37 V
2012 : 13 V
2013 : 14 V
2014 : 22 V
2015 : 23 V
2016 : 19 V
2017 : 16 Vhttps://t.co/TLmfG1GgWUpic.twitter.com/mT6nS06IDl

— L‘ÉQUIPE (@lequipe) 11 novembre 2017

داوید دوییه،از قهرمانان جودوی فرانسه در خصوص قابلیت های رینر اینگونه نظر می دهد: « فوق العاده است. هم برای خود تدی رینر و هم برای جودوی فرانسه. از اینکه چنین ورزشکاری در میان ماست بی نهایت خوشحالم. او در هر میدان بین المللی جودوی فرانسه را به اوج می رساند. این بسیار مهم است و به ندرت چنین ورزشکارانی پیدا می شوند. تدی در تاریخ جودوی جهان یک استثناء است.»

حریف رینر در فینال توما نیکیفورف، جودوکاری از بلژیک بود که یکی از بهترین فن های روز نخست مسابقات را در دور اول مبارزات خود مقابل عادل حاجی، ورزشکار کشور میزبان به اجرا درآورد.

تقابل نیکیفوروف، جودوکار وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم با تدی رینر سنگین وزن در فینال رقابت های وزن آزاد قهرمانی جهان همانند رویارویی داوود و جالوت جذاب بود با این تفاوت که اینبار پیروزی از آن جالوت شد. نیکیفوروف تمام سعی خود را برای کنترل تدی رینر به خرج داد اما اعجوبه فرانسوی در نهایت با دو امتیاز وازاری پیروزی را از آن خود کرد.

Je suis un homme heureux ce soir !!! ?????10 ????? Merci pour vos encouragements à chaque compétition ! pic.twitter.com/EWhtX97lBY

— Teddy Riner (@teddyriner) 11 novembre 2017

برغم آنکه تدی رینر در آخرین مبارزه با امتیاز ایپون از تاتامی خارج نشد اما بزرگی کار او در کسب دهمین عنوان قهرمانی کاملا حس شد. تدی رینر پس از کسب این افتخار گفت: «این سبکی کاملا متفاوت از مسابقات بود که بین اوزان ۹۰، منهای ۱۰۰ کیلوگرم و دسته سنگین وزن برگزار شد. بسیار خوشحالم زیرا هرگز در طول زندگی تصور نمی کردم ده بار قهرمان جهان شوم. وقتی جودو را شروع کردم حتی باورم نمی شد که یکبار عنوان قهرمانی جهان را کسب کنم. قهرمانی در وزن آزاد عنوانی بسیار ارزشمند در جودو است و من از بدست آوردن آن بسیار خوشحالم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند