فرانسه میزبان مسابقات جام جهانی راگبی سال ۲۰۲۳ شد

فرانسه میزبان مسابقات جام جهانی راگبی سال ۲۰۲۳ شد
Copyright 
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نمایندگان کشورهای عضو «راگبی جهانی»، نهاد اداره‌ کننده مسابقات راگبی در سطح جهان، فرانسه را به عنوان میزبان جام جهانی راگبی در سال ۲۰۲۳ برگزیدند. این مسابقات طی ماه های سپتامبر و اکتبر برگزار خواهد شد.

سه کشور فرانسه، آفریقای جنوبی و ایرلند پیش از این نامزدی خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام کرده بودند که پس از حذف ایرلند در دور نخست رای گیری، رقابت نهایی میان دو نامزد دیگر جریان یافت.

بدین ترتیب نشست روز چهارشنبه اعضای فدراسیون ها و کنفدراسیون‌‎های «راگبی جهانی» که برای تعیین میزبان این مسابقات در سال ۲۰۲۳ تشکیل شده بود در ادامه از میان دو نامزد باقی مانده به نفع میزبانی فرانسه رای داد. > ? BernardLaporte_</a> rend hommage à l'Afrique du Sud et à l'Irlande : "Les 3 dossiers ne tenaient pas à grand-chose"<a href="https://twitter.com/hashtag/RWC2023?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#RWC2023</a> <a href="https://t.co/FglrNQ1OAI">pic.twitter.com/FglrNQ1OAI</a></p>— Rugby World Cup (RugbyWorldCupFR) 15 novembre 2017

فرانسه در هر دو دور رای گیری بالاتر از آفریقای جنوبی بود و در دور دوم با اختلاف ۹ رای بیشتر از آفریقای جنوبی برای نخستین بار پس از سال ۲۰۰۷ که به طور مشترک با اسکاتلند و ولز این مسابقات را برگزار کردند، میزبان رقابت های جام جهانی راگبی شد.

Nous accueillerons à nouveau la Coupe du Monde de Rugby en 2023. Une magnifique nouvelle pour le rugby, pour le sport et pour la France #France2023

— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) 15 novembre 2017

انتخاب فرانسه در حالی صورت گرفت آفریقای جنوبی بر اساس توصیه نهاد اداره کننده مسابقات از بخت بیشتری برای میزبانی برخوردار بود. «راگبی جهانی» پایان ماه اکتبر با انتشار گزارشی که از آن به عنوان توصیه نامه یاد می کنند فرانسه را پس از آفریقای جنوبی در رتبه دوم کشورهای شایسته میزبانی این مسابقات در سال ۲۰۲۳ معرفی کرده بود.

به همین دلیل پس از آنکه بیل بومانت، رئیس راگبی جهانی در یکی از سالن های هتل بزرگ سلطنتی لندن نام فرانسه را به عنوان برنده رقابت میزبانی اعلام کرد این خبر بازتاب گسترده ای در محافل راگبی داشت و شگفتی علاقمندان این رشته را به همراه داشت.

World Rugby chairman Bill Beaumont announces France as Rugby World Cup 2023 hosts #RWC2023pic.twitter.com/3nmRcvvNcF

— Rugby World Cup (@rugbyworldcup) 15 novembre 2017

آفریقای جنوبی، بازنده این رقابت که نگاه ویژه «راگبی جهانی» را با خود داشت پس از اعلام کشور برنده اعتراض خود را به نحوه برگزاری رای گیری اعلام و آنرا مشکوک توصیف کرد.

دبیر کل فدراسیون راگبی آفریقای جنوبی ساعاتی پس از اعلام میزبانی فرانسه برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ در بیانیه ای اعلام کرد: «راگبی جهانی در طول پانزده ماه هدایت فرایندی جامع و شفاف را برای تعیین شایسته ترین کشور برگزار کننده جام جهانی بر عهده داشت اما این فرایند به ناگاه طی دو هفته اخیر با ابهام هایی همراه و از شفافیت دور شد.»

آفریقای جنوبی پیشتر در سال ۱۹۹۵ میزبانی رقابت های جام جهانی راگبی را تجربه کرده است. این چهارمین بار است که آفریقای جنوبی در رقابت بر سر میزبانی مسابقات جام جهانی راگبی ناکام می ماند. این کشور در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ نیز نامزدی خود را برای میزبانی از این مسابقات اعلام کرده بود.

MehrdadS46@

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟