ترامپ در کره شمالی به اعدام محکوم شد

ترامپ در کره شمالی به اعدام محکوم شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رسانه‌های کره شمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا را به دلیل «توهین» به کیم جونگ اون، رهبر این کشور شایسته اعدام دانستند. به گزارش روزنامه گاردین، این رسانه‌ها روز چهارشنبه دونالد ترامپ را «جنایتکار کریه» خواندند.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۲۱ آبان در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «چرا کیم جونگ اون توهین ‌می‌کند و مرا پیر می‌خواند در حالی که من هرگز به او ‘کوتوله چاق’ نمی‌گویم.»

مطبوعات کره شمالی همچنین دونالد ترامپ را به دلیل این که در جریان سفر آسیایی اخیر خود برنامه بازدید از مکانی در کره جنوبی و در نزدیکی مرز دو کره را لغو کرد، «ترسو» خواندند. ترامپ که در بازدید اخیر خود از ۵ کشور آسیایی به دنبال جلب حمایت این کشورها در مخالفت با برنامه تسلیحاتی هسته‌ای کره شمالی بود، در جریان سفر خود به کره جنوبی، کره شمالی را «دیکتاتوری بی‌رحم» خوانده بود.

روزنامه «رودونگ سینمون» چاپ پیونگ‌یانگ در سرمقاله روز چهارشنبه خود ضمن حمله شدید به رئیس جمهوری آمریکا برای این اظهارات، نوشت: «بدترین جنایتی که او [دونالد ترامپ] به خاطر آن هرگز نباید بخشیده شود آن است که به خود جرأت داده تا به مقام عالی رهبری [کره شمالی] جسارت کند.»

سرمقاله‌نویس این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «او باید بداند که فقط یک جنایتکار کریه بوده که خلق کره او را به اعدام محکوم کرده است.»

دونالد ترامپ از وقتی که در کسوت رئیس جمهوری، ریاست کاخ سفید آمریکا را در دست گرفته موضع بسیار خصمانه‌ای در قبال دولت پیونگ‌یانگ داشته و روز به روز بر شدت حملات خود بر این کشور افزوده است. ترامپ علاوه بر این، همواره درگیر جنگ لفظی شخصی با همتای کره‌ای خود کیم جونگ اون بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ در توییتر: من به کیم جونگ اون «کوتوله خیکی» نمی‌گویم

رهبر کره شمالی همیشه با قطار سفر می‌کند؟

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت