آخرین شهر تحت کنترل داعش در عراق آزاد شد

آخرین شهر تحت کنترل داعش در عراق آزاد شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ارتش عراق اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور راوه، آخرین منطقه تحت کنترل داعش در عراق را بازپس گرفتند.
روز جمعه ساعاتی پس از آغاز عملیات نیروهای ارتش عراق و بیسج عشایری این کشور برای آزادسازی این شهر از کنترل داعش، سخنگوی نیروهای مشترک این عملیات از آزادی کامل این شهر در استان الانبار خبر داد.

دقایقی پس از اعلام آزادی کامل شهرستان راوه، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق اعلام کرد که داعش از لحاظ نظامی در عراق به پایان خود رسیده است.

اگرچه برخی مناطق بیابانی غرب عراق تحت نفوذ نیروهای داعش است اما آزادی شهر مرزی راوه، آخرین پایگاه داعش، از شکست کامل و پایان سه سال تسلط این گروه بر شهرهای عراق خبر می دهد.

EXCLUSIVE: Photgraph’s After Iraqi Forces Liberated RAWA From ISIS. Iraqi Forces Has Raised Their National Flag In RAWA. pic.twitter.com/3YtUzRtEdc

— MR. I.N.D.I.A (@R_N_KAO) November 17, 2017

ژنرال عبد الامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات مشترک پاکسازی گفت که نیروهای عراقی «راوه را بطور کامل آزاد و پرچم عراق را بر ساختمانهای شهر برافراشتند.» وی افزود که هدف نیروهای این عملیات، ردیابی جنگجویان داعش است که به بیابان فرار کرده اند و ممکن است کنترل مرزهای عراق را در دست بگیرند.

راجع برکات، رئیس کمیته امنیتی استان الانبار نیز گفت که جنگجویان داعش پیش از حمله نیروهای مشترک عراقی فرار کرده بودند.

نخست وزیر عراق بامداد پنجشنبه ۲۶ اکتبر، با اعلام آغاز عملیات ارتش این کشور برای بازپس گیری شهرهای قائم و راوه در استان الانبار در نزدیکی مرز غربی عراق با سوریه گفته بود: «اعضای داعش باید بین مرگ یا تسلیم یکی را انتخاب کنند.»

بیشتر بخوانید: عملیات آزادسازی آخرین شهرهای تحت کنترل داعش در عراق آغاز شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن پیروزی و رژه نیروهای مسلح در بغداد

پایان عملیات حویجه؛ از داعش در عراق چه بر جا ماند؟

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود