بحران سیاسی آلمان بر اقتصاد این کشور تأثیری نگذاشته است

بحران سیاسی آلمان بر اقتصاد این کشور تأثیری نگذاشته است
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک روز پس شکست گفتگوها برای تشکیل دولت ائتلافی به رهبری آنگلا مرکل و بروز بحران سیاسی در آلمان، ارزش سهام در این کشور بر خلاف انتظار، افزایش یافت.

روز دوشنبه ۲۹ آبان، ارزش شاخص دکس در بازار سهام فرانکفورت که اخیرا با ۰.۵ درصد کاهش روبرو شده بود، به میزان ۰.۲ درصد (۱۳هزار واحد) افزایش یافت. شاخص استاکس در همین روز رشدی ۰.۳ درصدی را تجربه کرد.

آنگلا مرکل روز دوشنبه رسما ناتوانی خود در تشکیل دولت ائتلافی را اعلام کرد.

به باور کارشناسان اقتصادی، دلیل این افزایش ممکن است اعتماد کلی سرمایه‌گذاران خارجی به ثبات اقتصاد و امنیت بازار آلمان باشد. رابرت هالور، رئیس بخش تحقیقات بازراهای مالی بادر بانک آلمان می‌گوید: «بازارهای بورس و ارز خوب هستند زیرا همه می‌دانند که بالاخره دیر یا زود دولت ما تشکیل خواهد شد. عناصر تعیین کننده در بازارها سیاست پولی در اقتصاد جهانی است.»

بیشتر بخوانید:
بحران سیاسی در آلمان؛ شکست تشکیل دولت ائتلافی به رهبری آنگلا مرکل

در شرایطی که آلمان با بحران سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند، اهمیت بازار مالی این کشور در اروپا از آن جهت برجسته شده است که مسئولان بازار بورس فرانکفورت پس از برگسیت در صدد گرفتن جای بورس لندن بر آمده‌اند.

رابرت هالور در این زمینه می‌گوید: «لندن تاکنون باخته است و باز هم بازنده خواهد بود. اکنون فرانکفورت می‌خواهد جای آن را بگیرد. این منطقی هم است، زیرا مقر بانک مرکزی اروپا در حال حاضر در این شهر قرار دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟