دیدار ولادیمیر پوتین و بشار اسد در روسیه

دیدار ولادیمیر پوتین و بشار اسد در روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه در شهر سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

آقای اسد در شرایطی به سوچی روسیه سفر کرده که روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه قرار است روز چهارشنبه نشست صلح در سوریه را در این شهر برگزار کنند.

در دیدار سران روسیه و سوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به بشار اسد برای موفقیت در جنگ علیه تروریسم در سوریه تبریک گفت.

بشار اسد نیز از پوتین برای حمایت های نظامی و سیاسی تشکر کرده است.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار بر اهمیت اجلاس آستانه که برای صلح در سوریه برگزار می شود تاکید کرد و گفت که این اجلاس امکان گفتگوی عمیق با مخالفان دولت سوریه را فراهم کرده است. پوتین همچنین گفت که برنامه هایی برای گفتگو با امیر قطر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و رهبران منطقه درباره بحران سوریه دارد.

ولادیمیر پوتین همچنین در این دیدار گفت که فرستاده ویژه روسیه در نشست مخالفان سوریه در ریاض که قرار است در روزهای ۲۲ و ۲۳ نوامبر برگزار شود بعنوان ناظر حضور خواهد داشت.

VIDEO: Putin, Assad meet in Sochi to discuss political process in Syria https://t.co/UQmjmAB6Dmpic.twitter.com/SiqALs4ehn

— William L McGonagle (@UssLibertyy) November 21, 2017

بشار اسد همچنین در این دیدار گفت که دمشق علاقمند به بهبود روندهای سیاسی در سوریه پس از شکست تروریست هاست. وی همچنین افزود که نیازمند به حمایت روسیه است تا از عدم دخالت کشورهای دیگر در گفت و گو میان سوری ها اطمینان حاصل شود. رئیس جمهوری سوریه گفت که آماده گفتگو با هر کسی است که علاقمند به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه باشد، عبارتی که مورد تحسین ولادیمر پوتین قرار گرفت.

این در حالیست که ریاض حجاب، رئیس «هیأت عالی مذاکره کنندگان»، ائتلافی از گروه های مخالف حکومت بشار اسد، همزمان از سمت خود استعفا کرده است.

همچنین در تحولی دیگر رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه به سوچی سفر کرده است. محمد باقری برای شرکت در اجلاس سه جانبه روسای ستاد کل ارتش های روسیه، ترکیه و ایران به روسیه سفر کرده کرده است، سفری که همزمان با سفر بشار اسد به شهر سوچی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس جانسون: بریتانیا خواهان روابط بهتری با روسیه است

ولادیمیر پوتین در پیام سال نو خواهان همکاری عملگرایانه با آمریکا شد

ویدئوی جلوگیری از حرکت اسد در کنار پوتین بحث برانگیز شد