شهرهای مورد علاقه میلیونرهای جوان

شهرهای مورد علاقه میلیونرهای جوان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

لندن نزدیک به ۲۰ هزار میلیونر زیر ۳۵ سال دارد که بجز ایالات متحده، سه برابر رقم میلیونرهای جوان در دیگر کشورهای جهان است. تعداد میلیونرهای این شهر از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ هشت درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارشی که وبسایت دیلی میل منتشر کرده، این شهر رشد قابل توجهی در جذب کارآفرینان و جوانان ثروتمندی داشته است. افرادی که به آنها « میلیونرهای نسل هزاره» نیز می گویند. این قشر ثروتمندان از وارثین ثروت‌های بزرگ و کارشناسان تکنولوژی تا فوتبالیستها، خوانندگان پاپ و چهره های مشهور را شامل می شود.

نسل هزاره یا Millennials، به افرادی گفته می شود که در سالهای بین ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ متولد شده اند. این نسل پس از نسل ایکس و نسل زد زاده شده اند.

بر اساس آمار منتشر شده در وبسایت مرکز تحقیقات داده WealthInsight ، در میان شهرهای بزرگ جهان تنها لس آنجلس با ۲۵۲۴۹ جوان ثروتمند، رکوردی بالاتر از لندن دارد و پس از آن نیویورک با ۱۹۹۶۶ می تواند با لندن رقابت کند. رتبه بعدی از آن شانگهای است که با ۶۱۱۱ جوان پردرآمد، فاصله زیادی با سه شهر دیگر دارد.

این ارقام نشان دهنده روند تغییرات در پراکندگی جمعیت ثروتمند جهان است. توکیو همچنان بیشترین مولتی میلیونرهای جهان را دارد اما در میان کشورهای جذب کننده «میلیونرهای نسل هزاره» حتی در بین ۲۰ کشور اول جهان نیز قرار ندارد زیرا به گفته کارشناسان، توکیو کارآفرینان جوان را بخود جذب نمی کند. همین وضعیت در مورد شهرهایی چون سنگاپور و سئول نیز صدق می کند و در این شهرها نیز میانگین سنی میلیونرها بالاست.

سن خوزه در ایالات متحده یکی از هفت شهرآمریکاست که در لیست ۲۰ شهر دارای بیشترین جوان ثروتمند قرار دارد. سن خوزه در مرکز دره سیلیکون (محل شرکتهای بزرگ فناوری) قرار دارد و جوانان بسیاری را در صنعت فناوری و کامپیوتر به خود جذب می کند.

اولیور ویلیامز، رئیس بخش تحقیقاتی مرکز داده WealthInsight، درباره اهمیت شهر لندن می گوید: «این شهر نسبت به رقبای اروپایی خود مانند پاریس و رم، جوانان میلیونر بیشتری را به خود جذب می کند.» وی می افزاید: «این اقتصاد کارآفرین است که یک شهر را به قدرت اقتصادی تبدیل می کند. رقیب اصلی این شهر، شانگهای است که در دارا بودن میلیونرهای عصر هزاره سه برابر عقب تر از لندن است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار عامل اصلی رضایتمندی در زندگی کدامند؟

برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های ساخته‌شده از قطعات لگو در لندن

پادشاه بریتانیا به دلیل ابتلا به سرطان انجام وظایفش را متوقف کرد