درگیری میان معترضان اسلام‌گرا و پلیس پاکستان دست‌کم یک کشته برجای گذاشت

درگیری میان معترضان اسلام‌گرا و پلیس پاکستان دست‌کم یک کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در دومین روز از درگیری‌ها میان نیروهای نظامی و پلیس پاکستان با گروهی از اسلام‌گرایان این کشور در اسلام‌آباد پایتخت، پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی خصوصی، قطع شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی پلیس پاکستان گزارش کرد که روز شنبه یک مامور پلیس پس از اصابت سنگ به سرش، جان خود را از دست داده است. دست‌کم ۴۳ نفر دیگر، از جمله ۳۰ نفر از نیروهای امنیتی هم در جریان درگیری‌ها به شدت زخمی شده اند.

معترضان که عمدتا از اعضای حزب (جمعیت) موسوم به «تحریک لبیک یا رسول‌الله» هستند، از ۱۹ روز پیش، یک معبر در منطقه فیض‌آباد اسلام آباد را اشغال کرده اند. این جریان اسلام‌گرا خواستار استعفای وزیر دادگستری به دلیل طرح لایحه‌ای برای تغییر قانون تعیین موارد ارتداد هستند. خبرگزاری ایرنا، در گزارشی اعلام کرد که «حزب لبیک» همچنین به حذف عبارت «ختم نبوت» در سوگندنامه نمایندگان مجلس پاکستان به شدت معترض است.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی حدود ۸۵۰۰ نفر از نیروهای ارتش، پلیس و شبه‌نظامیان پاکستان برای متفرق کردن معترضان اسلام‌گرا از روز شنبه عملیات خود را در منطقه فیض‌آباد آغاز کرده اند.

تجمع معترضان در روزهای گذشته مشکلات بسیاری را برای هزاران شهروند پاکستانی که برای کار و مداوا به اسلام‌آباد می‌روند، ایجاد کرده است. یک کودک بیمار هشت ساله، در راه‌بندان و در زمان انتقال به بیمارستان، درگذشت.

با وجود دستور مقام‌های قضایی به دولت برای متفرق کردن این تجمع، وزارت کشور از اجرای فوری این حکم خودداری کرده و تنها ۱۸ روز پس از آغاز «بحران» وارد عمل شد.

برخی ناظران معتقدند دولت کنونی پاکستان، یک سال مانده به برگزرای انتخابات پارلمانی سراسری، تمایلی به افزایش تنش با احزاب اسلام‌گرا ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش و مقام‌های غیرنظامی پاکستان به طور مشترک درباره بمبگذاری‌ علیه اتباع چین تحقیق می‌کنند

حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند