آغاز کارزار انتخاباتی کارلس پوجدمون در بلژیک

آغاز کارزار انتخاباتی کارلس پوجدمون در بلژیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

کارلس پوجدمون، رئیس پیشین منطقۀ کاتالونیای اسپانیا روز شنبه در هتلی در نزدیکی شهر بروژ در بلژیک، کمپین انتخاباتی خود را با شعار «با هم برای کاتالونیا» راه‌اندازی کرد.

در این روز شماری از نامزدهایی که در فهرست پیشنهادی آقای پوجدمون دیده می‌شوند، برای حمایت از او و همچنین طراحی استراتژی جدیدی برای پیروزی در انتخابات ۲۱ دسامبر، در این مراسم شرکت کردند.

آقای پوجدمون اعلام کرده است که اتحادیه اروپا باید نتیجۀ این انتخابات را به‌رسمیت بشناسد و چنانچه جدایی‌طلبان کاتالونیا در این انتخابات پیروز شوند، مادرید باید ادارۀ مستقیم کاتالونیا را متوقف کند.

آقای پوجدمون در سالن کنفرانس هتل، با اشاره به همه‌پرسی استقلال کاتالونیا که اول اکتبر برگزار شد، گفت: «ما کاتالانها پیش از این در همه‌پرسی به جهان نشان دادیم که اراده و توانایی تبدیل شدن به یک دولت مستقل را داریم و در ۲۱ دسامبر بار دیگر این خواست خود را تایید خواهیم کرد.»

او افزود: «اگر اتحادیه اروپا از نقض حقوق بشر در چین و ترکیه و کشورهای آمریکای جنوبی درس گرفته باشد و بخواهد اقتدار اخلاقی خود را نشان دهد، نباید اجازه دهد که در ۲۱ دسامبر حقوق بشر در داخل مرزهای این اتحادیه نقض شود زیرا این اتفاقی بود که در کاتالونیا روی داد.»

پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا، پارلمان منطقه‌ای آن در ۲۷ اکتبر بطور یکجانبه استقلال این منطقه از دولت مرکزی اسپانیا را اعلام کرد. به این ترتیب یکی از بدترین بحران‌های سیاسی این کشور از سال ۱۹۷۸ میلادی به اینسو بوجود آمد.

در پی آن با رای سنای اسپانیا، ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور خودمختاری کاتالونیا را لغو و ادارۀ مستقیم این منطقه توسط دولت مرکزی اسپانیا را آغاز کرد.

پس از آن با احضار مقامات استقلال‌طلب کاتالونیا از سوی دادگاه مادرید، آقای پوجدمون و چهار تن از وزرای پیشین او برای تبعیدی خودخواسته، بارسلون را به مقصد بروکسل مقر اتحادیه اروپا ترک کردند. اگرچه دادگاه بلژیک حکم بازداشت او را از دادگاه مادرید دریافت کرده است، اما آقای پوجدمون در حال حاضر در این کشور بطور مشروط آزاد است.

در حالیکه نیمی از اعضای دولت منطقه‌ای کاتالونیا به اتهام «شورش» در بازداشت به سر می‌برند، احزاب جدایی‌طلب تصمیم گرفته‌اند که در انتخابات منطقه‌ای که از سوی مادرید برای ۲۱ دسامبر سازماندهی شده است، شرکت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبری فراری کاتالونیا بار دیگر از محاکمه گریخت

درخواست دادستان آلمانی برای استرداد پوجدمون به اسپانیا

«سیاست با کیاست»؛ سوسیالیست‌های پدرو سانچز اسپانیا در قدرت باقی می‌مانند