'دارک‎نت' جایگزین مطمئن فروش مواد مخدر در خیابان‎های اروپا

'دارک‎نت' جایگزین مطمئن فروش مواد مخدر در خیابان‎های اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دارک نت، بخش مخفی اینترنت که کاربران می توانند بصورت ناشناس وارد آن شوند، امروز مهمترین منبع فروش مواد مخدر در قاره اروپا است. فروشندگان مواد مخدر سود فراوانی در این دارکنتها دارند. مرکز نظارت بر مواد مخدر و مصرف آن در قاره اروپا با اعلام این مطب افزوده است که فروش مواد مخدر دو سوم حجم دارکنتها را اشغال کرده است.

فروش مواد مخدر سالانه ۸۰ میلیون یورو سود به قاچاقچیان و گروههای مافیایی در اروپا می رساند. در این میان ۴۶ درصد فروش این مواد از طریق اینترنت انجام می شود. بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، آلمان، بریتانیا و هلند در صدر کشورهای اروپایی بوده اند که فروش مواد مخدر از طریق اینترنتی در آنها انجام گرفته است. دارکنتها معمولا محل فروش محموله‌های کم مواد مخدر هستند و نیروهای امنیتی اروپا قصد دارند از طریق این محموله‌های کوچک به قاچاقچیان بزرگ قاره برسند.

تئودورا گروشکووا، پژوهشگر درزمینه مواد مخدر می گوید: « چیزی که امروز از آن آگاهی نداریم اینکه چگونه می توان از طریق دستفروشان کوچک مواد مخدر به قاچاقچیان واقعی رسید. آیا قاچاقچیان بزرگ همچنان مواد خود را در خیابانها توزیع می کنند یا ترجیح می دهند آنرا در دارکنتها پخش کنند.»

در ماه ژوییه، در همکاری مشترک نیروهای سایبرامنیتی آمریکا و هلند دو دارکنت بزرگ فروش مواد مخدر به نام‌های آلفابای و هانسا تعطیل شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه آزمایش انواع مواد مخدر و الکل روی راننده اسپانیایی مثبت در آمد

اتحادیه اروپا برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل به «توافق سیاسی» دست یافت

روی آنتن؛ ویژه برنامه یورونیوز برای پوشش اخبار انتخابات پارلمان اروپا و نظرسنجی‌ها