رکورد افزایش ارزش بیت کوین؛ حباب یا فرصت سرمایه‌گذاری

رکورد افزایش ارزش بیت کوین؛ حباب یا فرصت سرمایه‌گذاری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شواهد نشان می دهد که تعداد کمی از کاربران، از بیت کوین به‌عنوان وسیله مبادله استفاده کرده اند وانگیزه اکثر افراد، افزایش سرمایه است.

آگهی

**روز چهارشنبه، بیست و نهم نوامبر ارزش هر بیت کوین به ۱۱ هزار دلار رسید و رکورد سیر صعودی خود را برای ششمین روز با افزایش بیش از ۱۰۰۰ دلار در عرض ۱۲ ساعت حفظ کرد. **

این در حالی است که در ماه های آغازین سال جاری مالی بیت کوین به قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار معامله می شد. روز سه‌شنبه، ۲۸ نوامبر ارزش این پول مجازی به قیمت حدودی ۹۹۵۰ دلار رسیده بود.

اگرچه این رشد ارزش باعث خواهد شد تا عده ای زیادی به فکر کسب درآمد از طریق معامله با این پول دیجیتیالی بیفتند، کارشناسان از «حبابی» بودن این افزایش قیمت ابراز نگرانی می کنند.

با این حال، ورود ده‌ها صندوق پوشش ریسک (پوش سرمایه) به بازار معامله با بیت کوین نشان می دهد که این هشدارها تاثیر زیادی نداشته و اعتماد به بیت‌کوین کماکان افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، دفتر پایگاه داده زنجیره بلوکی (زنجیره بستک)، یکی از بزرگترین عرضه‌ کننده بیت کوین اعلام کرد که روز سه شنبه با ۱۰۰ هزار ثبت نام جدید، رکورد ثبت نام مشتری های بیت کوین شکسته شد و تعداد کل آنها به ۱۹ میلیون کاربر رسید.

بشتر بخوانید:

آنچه باید درباره بیت کوین، پول رایج اینترنتی دانست

بیت کوین، پول مجازی بعنوان یک کالا شناخته شد

شواهد نشان می دهد که تعداد کمی از این کاربران، بیت کوین را بعنوان وسیله مبادله معامله کرده اند وانگیزه اکثر افراد افزایش سرمایه است.

گریک هیلمن، پژوهشگر دانشگاه کمبریج نسبت به حبابی بودن این افزایش ناگهانی ارزش هشدار می‌دهد و می‌گوید: «آنچه می‌بینید هیچ ارتباطی با کاربرد بیت کوین بعنوان ارز ندارد و هیجان ناگهانی است.»

بیت کوین شبکه پرداخت و ذخیره سازی امن و غیر متمرکز پول بر روی اینترنت است که کنترل غیر متمرکز و فراگیر در سیستم پرداخت آن و نبود سرور مرکزی برای اعمال نظارت و مدیریت واحد، سبب می شود هیچ شخص و یا مرجعی نتواند بر روی فرایند تولید و تغییر قیمت آن اعمال نفوذ کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟