حوثی‌ها یک موشک بالستیک دیگر به عربستان شلیک کردند

حوثی‌ها یک موشک بالستیک دیگر به عربستان شلیک کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساعاتی پیش از این عملیات، رهبر جنبش انصارالله ریاض را تهدید کرده بود که در صورتیکه دست از محاصره مناطق تحت کنترل حوثی ها برندارد باید منتظر واکنش تلافی جویانه آنان باشد.

آگهی

نظامیان عربستان سعودی اعلام کردند موشک بالستیکی را که روز پنجشنبه از یمن به این کشور پرتاب شده بود در نزدیکی شهر خمیس مشیط  در استان عسیر رهگیری و در آسمان سرنگون کرده اند.

این درحالی است که تلویزیون المسیره، نزدیک به حوثی‌ها اعلام کرد که پرتاب موشک میان برد از یمن به عربستان با موفقیت همراه بوده است.

ساعاتی پیش از این عملیات، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله ریاض را تهدید کرده بود که در صورتیکه دست از محاصره مناطق تحت کنترل حوثی ها برندارد باید منتظر واکنش تلافی جویانه آنان باشد.

این دومین بار در یک ماه گذشته است که شورشیان یمن با موشک عربستان سعودی را هدف قرار داده اند.

ابتدای ماه نوامبرنیز موشکی که از یمن به سمت فرودگاه بین المللی ریاض پرتاب شده بود، توسط سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت عربستان در هوا منهدم شد.

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در واکنش به حمله موشکی یمن در چهارم نوامبر مناطق تحت کنترل شورشی ها را به طور کامل محاصره  کردند.

پیش از این نیز در ماه ژوئیه امسال نیروهای ائتلاف عرب اعلام کردند که یک موشک بالیستیک شورشیان در نزدیکی شهر مکه خنثی شد.

دور اخیر بحران یمن با مخالفت و درگیری شورشیان حوثی با حکومت مرکزی در سپتامبر سال ۲۰۱۴ آغاز شد و با دخالت عربستان ابعاد فاجعه باری یافت.

عربستان سعودی و متحدان عرب آن از ماه مارس سال ۲۰۱۵ شیعیان شورشی یمن و متحدان نظامی آن‌ها به رهبری علی عبدالله صالح را از زمین و آسمان مورد حمله قرار داده اند. محاصره، مردم جنگزده این نواحی را که به شدت به کمک های دارویی و غذایی نیازمندند در وضعیت دشواری قرار داده و نهادهای بین المللی از رساندن کمک های انساندوستانه به اهالی نیازمند یمن عاجزند.

جنگ یمن به گفته سازمان ملل تا کنون دستکم ده هزار کشته به بار آورده و باعث ایجاد بزرگترین بحران انسانی در این فقیر ترین کشور شبه جزیره عربستان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: مدرک قطعی دربارۀ منشاء موشک‎های شلیک شده به عربستان وجود ندارد

نماینده آمریکا در سازمان ملل: موشک شلیک شده به ریاض ساخت ایران بود

سازمان ملل: موشک های پرتاب شده به عربستان احتمالا سرمنشاء مشترکی داشتند