حمایت ترامپ از اسلام هراسی؛ دعوای ترزا می و دونالد ترامپ

 حمایت ترامپ از اسلام هراسی؛ دعوای ترزا می و دونالد ترامپ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ در واکنش به اشتباه خوانده شدن توئیت هایش از سوی دفتر ترزا می، دوباره توئیتی منتشر و خطاب به نخست وزیر بریتانیا نوشت: « روی من تمرکز نکنید، روی تروریسم اسلامی افراطی داخل بریتانیا تمرکز کنید. ما کارمان را خوب بلدیم.»

آگهی

به دنبال حمایت دونالد ترامپ از نظرات اسلام هراسانه جیدا فرانسن عضو حزب راست افراطی «اول بریتانیا» و بازنشر چند توئیت او، چهارشنبه شبه دفتر نخست وزیری بریتانیا از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

سخنگوی ترزا می، نخست وزیر بریتانیا گفته است که اقدام رئیس جمهوری آمریکا در انتشار ویدئوهای گمراه کننده و اسلام هراسانه، اشتباه بوده است. واکنشی بسیار نادر از مقامات بریتانیایی در واکنش به متحد استراتژیکی که همواره به داشتن روابط نزدیک افتخار کرده اند.

در پی این واکنش، دونالد ترامپ دوباره توئیتی منتشر و به ترزا می حمله کرد و خطاب به او نوشت: «روی من تمرکز نکنید، روی تروریسم اسلامی افراطی داخل بریتانیا تمرکز کنید.ما کارمان را خوب بلدیم.»

دونالد ترامپ که سابقه طولانی در اشتباهات توئیتری دارد، ابتدا یک حساب توئیتری را خطاب قرار داده بود که متعلق به ترزا می نخست وزیر بریتانیا نبود. ترامپ لحظاتی بعد این اشتباه را تصحیح و حساب توئیتری صحیح ترزا می را جایگزین کرد.

حملات لفظی میان رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر بریتانیا در حالی رخ می دهد که بریتانیا نزدیک ترین متحد آمریکا به شمار می رود و این دو کشور همواره روابط خود را روابط ویژه ای توصیف کرده اند.

در پی این رخداد، فشارها بر ترزا می برای لغو سفرش به آمریکا افزایش یافته است. با این حال به نظر نمی رسد چنین انتقادهایی تاثیر مهمی بر روابط آمریکا و بریتانیا داشته باشد.

دونالد ترامپ که به نظر می رسد بی محابا و بدون مشاوره توئیت می کند، ابایی از سرزنش سیاسی از سوی رهبران کشورها حتی اگر آن کشور متحد استراتژیک اش باشد، ندارد.

موج پوپولیستی مخالفت با پناهجویان و بویژه مسلمانان در سالهای اخیر در کشورهای اروپایی رو به افزایش است. موجی که از نظر بسیاری به روی کار آمدن دونالد ترامپ کمک کرد.

این موج پوپولیستی کلیشه های بسیاری از جمله ویدئوها و ادعاهای دروغ درباره مسلمانان و پناهجویان تولید می کند و مورد حمایت گروههای راست افراطی در اروپاست.

ماجرای ویدئوهای ریتوئیت شده از سوی دونالد ترامپ

توئیت های دوباره منتشر شده از سوی دونالد ترامپ پیشتر توسط جیدا فریتسن، رهبر گروه راست افراطی «اول بریتانیا» Britain First در توییت شخصی اش منتشر شده بود و حاکی از مخالفت وی با حضور مسلمانان در کشورهای اروپایی دارد.

در اولین ویدئو ادعا می شود که یک مهاجر مسلمان یک پسر هلندی را کتک می زند. ادعایی که مقامات هلند آنرا رد کرده اند و گفته اند مردی که در تصویر دیده می شود مهاجر نیست بلکه در هلند به دنیا آمده است.

ویدئوی دوم مردی را نشان می دهد که مجسمه مریم مقدس را خرد می کند. مشخص نیست این ویدئو کجا ضبط شده است اما برخی از رسانه ها گفته اند که به نظر می رسد در سوریه ضبط شده باشد.

ویدئوی سوم اما کاملا مشخص است و مربوط به شورشهای مردم در مصر در سال ۲۰۱۳ است و نشان می دهد که مردی توسط افرادی از بالای ساختمان پایین انداخته می شود. این افراد در سال ۲۰۱۵ در مصر محاکمه و یکی از آنها به اعدام محکوم شد. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ می‌گوید برای بازنشر ویدئوهای اسلام ستیزانه عذرخواهی می‌کند

لغو سفر دونالد ترامپ به لندن

نخست وزیر بریتانیا به طرح اتهام عدم سلامت روانی علیه ترامپ واکنش نشان داد