مشاور سابق ترامپ دروغگویی به پلیس فدرال را پذیرفت

مشاور سابق ترامپ دروغگویی به پلیس فدرال را پذیرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا دروغگویی به ماموران پلیس فدرال ایالات متحده در مورد تماس با مقام های روسیه را پذیرفت.

به گزارش شبکه «ای بی سی» مایکل فلین همچنین آمادگی خود برای ادای شهادت در مورد دریافت دستور از دونالد ترامپ برای برقراری تماس با روسیه را اعلام کرده است.

مایکل فلین در دوران کارزار انتخاباتی آمریکا یکی از مشاوران دونالد ترامپ بود. پس از آغاز دوران ریاست جمهوری چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا او به یکی چهره های اصلی تحقیق در مورد تبانی احتمالی کارزار نامزد جمهوریخواهان به روسیه تبدیل شد. وی کمتر از یک ماه پس از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ به دلیل گمراه سازی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری در مورد تماس های خود با سفیر روسیه مجبور به کناره گیری از سمت مشاور امنیت ملی شده بود.

بنا به گزارشها مایکل فلین روز جمعه با مقامات قضایی ایالات متحده برای پذیرش ارتکاب جرم به توافق رسیده است و به این ترتیب با روند تحقیق در مورد تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه همکاری خواهد کرد.

همکاری مایکل فلین با هیات تحقیق به سرپرستی رابرت مالر، دادستان ویژه این پرونده می تواند نقطه عطفی در روند رسیدگی به این پرونده تلقی شود.

تحقیق در مورد تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه از آغاز زمامداری دونالد ترامپ تاکنون بر ریاست جمهوری او سایه افکنده است.

مایکل فلین پذیرفته است که پیش از این در مورد تماسهایی که در دوران انتقال قدرت در آمریکا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی با سفیر روسیه داشت به پلیس فدرال آمریکا دروغ گفته است.

کاخ سفید پس از انتشار خبر پذیرش دروغگویی به پلیس فدرال از سوی مایکل فلین پیامد این تصمیم او را تنها متوجه شخص وی دانست. در بیانیه مشاور حقوقی کاخ سفید آمده است: «پذیرش جرم یا اتهام وارده پای هیچ کسی جز مایکل فلین را به میان نمی کشد.»

تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان با مسکو در حالی ادامه دارد که کرملین همواره اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

احضار رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دادگاه

استیو بنن: احتمال استیضاح ترامپ جدی است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: استیو بنن عقلش را از دست داده

استیو بنن: احتمال استیضاح ترامپ جدی است

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است