اولین نوزاد حاصل از رحم پیوندی در آمریکا متولد شد

اولین نوزاد حاصل از رحم پیوندی در آمریکا متولد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود اینکه از چند سال پیش چنین پیوندی با موفقیت در سوئد انجام می شود اما این دستاورد نقطه عطفی برای پزشکان آمریکا محسوب می شود.

آگهی

روز جمعه یکم دسامبر ۲۰۱۷ اولین نوزاد رشد یافته در رحم پیوندی در ایالات متحده و در تگزاس متولد شد. با وجود اینکه از چند سال پیش چندین پیوند رحم با موفقیت در سوئد انجام می شود اما این دستاورد نقطه عطفی برای پزشکان آمریکا محسوب می شود.

این زن که خود بدون رحم متولد شده بود، توانست پس از پیوند رحم باردار شده و نوزاد خود را در بیمارستان دانشگاه بیلور دالاس بدنیا آورد.

گریگ سیویل، سخنگوی بیمارستان روز جمعه با تائید این تولد اعلام کرد که بدلیل حفظ حریم شخصی بیمار، نام و مشخصات وی محفوظ خواهد ماند.

تحقیقات و آزمایش‌های بیمارستان دانشگاه بیلور در زمینه پیوند رحم از چندین سال پیش آغاز شد. در اکتبر ۲۰۱۶ چهار زن در این بیمارستان رحم پیوندی دریافت کردند اما در همان زمان اعلام شد که جراحان مجبور به برداشتن رحم سه تن از آنان بدلیل جریان خون ضعیف شده اند.

این مرکز دانشگاهی در آنزمان جزئیات بیشتری را از دریافت کنندگان پیوند رحم اعلام نکرد اما مجله تایم گزارش کرد که در مجموع ۸ زن تا کنون در ایالات متحده رحم پیوندی دریافت و یک نفر از آنان در نتیجه این پیوند باردار است.

تا کنون دست‌کم ۱۶ عمل پیوند رحم در جهان صورت گرفته است. پزشکان امیدوارند که با این پیوند، بتوانند شانس بچه‌دار شدن را به هزاران زنی که بدون رحم متولد می شوند بدهند.

البته این پیوند شرایط جسمانی‌ خاصی را می طلبد. دریافت کنندگان باید ۲۵ تا ۳۵ ساله و دارای تخمدانهای سالم و طبیعی باشند. یک سال پس از پیوند، جنین از طریق لقاح مصنوعی در رحم آنان قرار می گیرد و پس از طی دوران بارداری زیر نظر پزشکان، تولد نوزاد از طریق سزارین صورت می گیرد.

به گفته محققان اهداء کنندگان رحم می توانند مرده یا زنده باشند. در چندین مورد اهداء کننده زنده در سوئد معمولا خواهر یا مادر دریافت کننده، رحم خود را برای پیوند اهدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

به دنیا آمدن نخستین نوزاد از رحم پیوندی و امید هزاران نا امید به مادر شدن

پیوند رحم، امید تازه برای زنان نابارور

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تولد اولین نوزاد در جهان از رحم اهدایی یک فرد فوت شده

۳ سوالی که باید درباره رژیم غذایی‌تان از خود بپرسید

اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک تنها از طریق ذهنش شطرنج بازی کرد