نتانیاهو: ایران مانند آلمان نازی مصمم به کشتن یهودیان است

نتانیاهو: ایران مانند آلمان نازی مصمم به کشتن یهودیان است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نخست وزیر اسرائیل با تشبیه ایران به آلمان نازی بار دیگر نگرانی خود از «تهدیدهای» ایران را تکرار کرد.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در سخنانی که از شبکه آی۲۴ اسرائیل پخش شد، گفت: «ایران به طرز وحشتناکی مصمم به فعالیت تروریستی و کشتن یهودی‌ها تقریبا به شیوه آلمان نازی در دوران جنگ جهانی دوم است». نتانیاهو گفت به عنوان نخست وزیر اسرائیل نمی‌تواند «آرزوی» حکومت ایران برای «نابودی ملت یهود» را نادیده بگیرد.

نخست وزیر اسرائیل همچنین بار دیگر تأکید کرد که نخواهد گذاشت نیروهای نظامی ایران در سوریه مستقر شوند. او روز جمعه گذشته نیز این وعده را اعلام کرده بود.

نتانیاهو که خطاب به شرکت‌کنندگان در مجمع «شابان» در واشنگتن صحبت می‌کرد، از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواست تا «نارسایی‌های عمده» توافق هسته‌ای با ایران را برطرف کند.

او در عین حال گفت اگر رژیم جمهوری اسلامی سرنگون شود، اسرائیل نخستین کشوری خواهد بود که روابط خود با ایران را برقرار می‌کند. به گفته او با تغییر رژیم ایران، کشورهای عربی منطقه دیگر «نه به صورت پنهانی» مانند امروز، بلکه «آشکارا» با اسرائیل رابطه خواهند داشت.

مجمع شابان یا سابان (Saban) یک کنفرانس سالانه در مورد سیاست آمریکا در خاورمیانه است که همه ساله توسط نهاد بروکینگز در واشنگتن برگزار می‌شود. برجام و نقش عربستان سعودی در خاورمیانه مهم‌ترین موضوعات نشست امسال مجمع شابان را تشکیل می‌داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت