کشف راهی ساده برای تقویت سیگنال‌‌های وای-فای در خانه

کشف راهی ساده برای تقویت سیگنال‌‌های وای-فای در خانه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

برای تقویت سیگنال‌های وای-فای، راهی بسیار ساده‌تر از نصب آنتن‌های هدایت سیگنال که تجهیزات گران قیمتی هستند، وجود دارد: استفاده از کاغذ آلومینیوم.

پژوهشگران آمریکایی به تازگی کشف کرده‌اند که مواد بازتاب دهنده می‌توانند سیگنال‌های بی‌سیم یا وای فای را به جایی که سیگنال کمتری دارد هدایت کنند. با استفاده از این مواد همچنین می‌توان سیگنال را از یک مکان بازتاب داد تا در آن مکان مورد استفاده قرار نگیرد.

دانشمندان کالج دارتموت در دانشگاه واشنگتن با همکاری پژوهشگران دانشگاه‌های کلمبیا و «کالیفرنیا ارواین» برای آزمایش ورقه‌هایی از جنس پلاستیک با روکش نازکی از فلز درست کردند و آن را در برابر چند روتر (رهیاب) مختلف قرار دادند. آنها با این روش توانستند شدت سیگنال‌ها را در جایی که به آن نیاز داشتند تا ۶ دسیبل بالا ببرند و در جایی که به آن نیاز نداشتند تا ۱۰ دسیبل پایین بیاورند.

آنها همچنین با آزمایش‌های مختلف دریافتند کدام مواد در بازتاب سیگنال‌های رادیویی مؤثرتر هستند.

دانشمندان می‌گویند برای استفاده از این روش در خانه ابتدا باید بتوانید شدت سیگنال وای فای را در نقاط مختلف خانه‌تان شناسایی کنید. با وسیله پیشنهادی دانسمندان که قیمت تمام شده آن معادل ۳۵ دلار خواهد بود، می‌توان نقاط کور و پر قوت خانه را در کمتر از نیم ساعت شناسایی کرد. در عین حال اگر به این وسیله دسترسی ندارید، یک تکه مقوا با روکش کاغذ آلومینیوم هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابداع یک فناوری که می‌تواند تنها از طریق امواج وای‌فای حرکت فرد را از پشت دیوار تشخیص دهد

اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک تنها از طریق ذهنش شطرنج بازی کرد

اِنویدیا از پردازنده گرافیکی بلک‌ول، قدرتمندترین تراشه جهان برای هوش مصنوعی رونمایی کرد