شیوع وبا و دیفتری در یمن؛ سازمان ملل خواستار توقف حملات شد

شیوع وبا و دیفتری در یمن؛ سازمان ملل خواستار توقف حملات شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

همزمان با گسترش گرسنگی و بیماری در یمن آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار توقف تمام حملات زمینی و هوایی در این کشور شد.

آقای گوترش روز یکشنبه با یادآوری این که میلیون‌ها مرد، زن و کودک یمنی در معرض خطر گرسنگی، بیماری و مرگ قرار دارند، از تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن خواست که با توقف حملات اجازه دهند تا واردات به این کشور از سر گرفته شود.

شیوع دیفتری

در حالی که در ماه های اخیر موج بیماری وبا در یمن به شدت گسترش یافته است، منابع خبری از شیوع دیفتری در این کشور نیز خبر داده اند. دیفتری که یک بیماری عفونی کشنده است و تا پیش از این تصور می‌شد تا حدود زیادی در یمن محو شده، به دلیل محاصره توسط عربستان و نبود دسترسی به فوریت‌های درمانی، بار دیگر مردم این کشور را تهدید می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی که روز جمعه گذشته منتشر شد اعلام کرد از سه ماه پیش تاکنون که نخستین نشانه‌های شیوع دیفتری در یمن مشاهده شد تا کنون ۲۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جنگ‌زده جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر همچنان به آن مبتلا هستند.

نبرد‌های شدید در روزهای گذشته

از سوی دیگر رسانه‌های محلی می‌گویند نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در آخرین تهاجم خود برای حمایت از علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن، مواضع حوثی‌ها در صنعا، پایتخت را بمباران کردند. نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح که تا پیش از این متحد حوثی‌ها بودند و علیه عربستان می‌جنگیدند، در پی اختلاف با یکدیگر، از یک هفته پیش درگیر یک جنگ مسلحانه شهری در صنعا شدند.

صالح روز شنبه گذشته در یک چرخش موضع، اعلام کرد اگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی دست از محاصره یمن بردارد، حاضر است با آنها وارد گفتگو شود تا به این ترتیب به جنگ سه ساله در این کشور پایان داده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی‌ها از شیوع وبا در ایران؛ افزایش موارد ابتلا در استان‌های شرقی عراق

بریتانیا: عربستان توجیهی برای جلوگیری از ارسال کمک به یمن ندارد

عربستان بدنبال چراغ سبز صالح، مواضع حوثی‌ها را در صنعا بمباران کرد