سگ‌های قهرمان بریتانیا در افغانستان از تزریق مرگبار نجات یافتند

 سگ‌های قهرمان بریتانیا در افغانستان از تزریق مرگبار نجات یافتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو سگ شپرد بلژیکی در ولایت هلمند افغانستان وظیفه یافتن مواد منفجره را به عهده داشتند. قرار بود این دو حیوان پیر و آسیب دیده با تزریق سم کشته شوند.

آگهی

در پی شکل گیری یک کارزار اجتماعی برای نجات جان  «کوین» و «داز»، دوس سگ نژاد شپرد بمب‌یاب بازنشسته، از مرگ با تزریق سم نجات یافتند. 

این دوسگ که سالها در افغانستان همراه نیروهای بریتانیا خدمت کرده و بدلیل آسیب‌های جسمی قرار بود با تزریق مرگبار کشته شوند، با دخالت سر آلن دانکن، معاونت امور اروپا در وزارت خارجه بریتانیا و نماینده محافظه‌کار پارلمان، از مرگ رهایی یافتند.

سر آلن دانکن، در تماس با وزیر دفاع بریتانیا از او درخواست کرده بود که تزریق کشنده به این حیوانات متوقف و به وضعیت سلامت آنان رسیدگی شود. وی پس از نجات کوین و داز گفت: «خوشحالم که سگ‌های قهرمان ارتشِ ملکه نجات یافتند و می توانند از بازنشستگی‌شان لذت ببرند.»

این دو سگ شپرد بلژیکی در ولایت هلمند افغانستان وظیفه یافتن مواد منفجره را به عهده داشتند. آن‌ها اکنون در مرکز دفاع از حیوانات در شهر ملتون مبری شهرستان لسترشر اقامت دارند.

 اندی مک‌ناب، افسر ویژه نیروی هوایی بریتانیا نیز کارزاری را برای جلوگیری از تزریق کشنده به سگ‌هایی شاغل در ارتش یا نیروهای ویژه پلیس به راه انداخته و تاکنون موفق به جمع‌آوری ۳۶۰ هزار امضا برای نجات جان این حیوانات شده است. آقای مک‌ناب می‌گوید در زمان خدمت در افغانستان سگ‌های بمب‌یاب یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر وی و همقطارانش کشف کرده و جان او را نجات دادند.  

سر آلن دانکن پیش از این نیز گفته بود که باید برای «سگ‌هایی که شجاعانه در کنار سربازان ما جنگیده اند فرصتی برای زندگی شاد فراهم کنیم.» این نماینده مجلس عوام البته تاکید کرده بود که ارزیابی این سگ‌ها پیش از بازگشت به کشور برای اطمینان از بی‌خطر بودن این جانواران بسیار مهم است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند

سگ ارتش بریتانیا مدال شجاعت دریافت کرد

فیلم «مکس» سگ آموزش دیده ارتش در جنگ افغانستان