روحانی: ملت یمن متجاوزین را پشیمان خواهد کرد

روحانی: ملت یمن متجاوزین را پشیمان خواهد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسن روحانی: یمن هم از دست متجاوزین نجات خواهد یافت و ملت مقاوم و فداکار یمن متجاوزین را پشیمان خواهد کرد اما فرصت های از دست رفته چگونه جبران خواهد شد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه درباره جنگ یمن گفت: «یمن هم از دست متجاوزین نجات خواهد یافت و ملت مقاوم و فداکار یمن متجاوزین را پشیمان خواهد کرد اما فرصت های از دست رفته چگونه جبران خواهد شد.»

سخنان آقای روحانی در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران ایراد شد. 

رئیس جمهوری ایران همچنین خطاب به قدرت‌های جهانی گفت: «حدود ۴۰ سال که عراق گرفتار است. تجاوز صدام به ایران، جنگ عراق به کویت،‌ حمله آمریکا به عراق و افغانستان؛ چرا فرصت‌های مردم مسلمان و مظلوم را از بین بردید؟ صهیونسیت‌ها و آمریکا باید پاسخگو باشد. چرا بچه‌های مردم را کشتید چرا سلاح و بمب دادید و می‌دهید تا مردم یمن ویران شوند. شما می‌خواهید مسلمانان با شما خوب باشند، شما می‌خواهید تمدن در دست شما باشد، کشتن مردم کشتن تمدن‌ها است. اولین حمله تروریسم به منطقه فرصت‌سوزی است که اسکتبار و صهیونیسم را به وجود آورد.»

این سخنان یک روز بعد آن ایراد می شود که علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و متحد سابق حوثی‌ها در صنعا کشته شد.

رئیس جمهوری ایران همچنین در سخنان خود  بدون آنکه بطور مستقیم از عربستان سعودی نام ببرد گفت: «بخش تلخی که شاهد هستیم این است که برخی از کشورهای منطقه و اسلامی نزدیکی خود را نسبت به رژیم صهیونیستی با کمال بی پروایی آشکار می‌کنند.»

از سوی دیگر اتحادیه عرب روز سه شنبه از جامعه جهانی خواست که جنگجویان حوثی یمن را «سازمان تروریستی» اعلام کنند. دبیر کل اتحادیه عرب گفته است که از همه ابزارها برای نجات مردم یمن از این کابوس استفاده کرد.

کشته شدن علی عبدالله صالح بوسیله نیروهای حوثی یمن واکنش احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح را در پی داشته است که خواستار انتقام گرفتن از حوثی ها شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با کشته شده علی عبدالله صالح، در حالی نفوذ حوثی ها در صنعا پایتخت یمن افزایش یافته است که هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شب گذشته حملات به صنعا را افزایش داده اند.

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ در تازه ترین حملات به صنعا از سوی عربستان سعودی ۲۳۴ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شده اند.

ایران و عربستان سعودی، دو قدرت منطقه ای درباره چندین پرونده از جمله جنگ در یمن با یکدیگر اختلاف نظر  دارند. ایران از حوثی های شیعه یمن حمایت می کند و عربستان سعودی در ائتلافی از سال ۲۰۱‍۵ تاکنون یمن را بمباران می کند که در اثر آن بسیاری از غیر نظامیان جان باخته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واکنش‌ها به رد صلاحیت روحانی؛ آیا نواصولگرایان پیروز میدان خواهند بود؟

روحانی در واکنش به رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان: صلاحیت تعیین مصالح کشور را ندارید