لورل هوبارد وزنه بردار تراجنسیتی برنده مدال نقره فوق سنگین جهانی

لورل هوبارد وزنه بردار تراجنسیتی برنده مدال نقره فوق سنگین جهانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لورل هوبارد وزنه بردار تراجنسیتی بعد از کسب مدال نقره ترجیح داد سکوت کند، بسیاری از مربی ها از حضورش در مسابقات زنان ناراحت بودند.

آگهی

لورل هوبارد وزنه بردار تراجنسیتی نیوزلند در مسابقات جهانی وزنه برداری فوق سنگین زنان در کالیفرنیا آمریکا مدال نقره گرفت.

لورل ۳۹ ساله که چهار سال پیش در سطح ملی در مسابقات وزنه برداری مردان شرکت کرده بود، سال جاری در مسابقات وزنه بردازی زنان شرکت و بعد از سارا روبلز مقام دوم را کسب کرد. به این ترتیب لورل هوبارد، توانست برای نخستین بار نیوزیلند را صاحب مدال جهانی در رشته وزنه برداری کند.

لورل هوبارد بعد از کسب مدال نقره ترجیح داد سکوت کند و حاضر نشد با رسانه ها مصاحبه‌ای داشته باشد. او تا ۳۵ سالگی بعنوان مرد زندگی کرده است و هنگامی که تصمیم گرفت در مسابقات جهانی زنان شرکت کند در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفت. بسیاری از مربی های تیم های کشورهای مختلف از حضورش در مسابقات زنان ناراحت بودند.

این ناراحتی در حدی بود که وقتی سارا روبلز مدال طلای این مسابقات را برد بسیاری از مربی ها خوشحال بودند و به او تبریک می گفتند چرا که هیچکدام نمی خواستند لورل هوبارد در جایگاه نخست بایستد.

محمد حسنی طاها مربی شیما خلف از مصر که در این مسابقات سوم شد گفته است: «ما با حضور لورل هوبارد موافق نبودیم، با حضور کسی که برای مدت طولانی از عمرش مرد بوده و هورمون‌ها و احساسات متفاوتی داشته است.»

سارا روبلز از آمریکا که مقام اول این مسابقات را کسب کرد نخستین زن آمریکایی است که در ۲۳ سال گذشته موفق به کسب مدال طلا وزنه برداری سنگین وزن شده است.

روبلز در مجموع ۲۸۴ کیلوگرم وزنه زد و لورل هوبارد ۲۷۵ کیلوگرم. همچنین شیما خلف از مصر توانست ۲۶۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد.

در بخش مردان لاشا تالاخادزه از گرجستان با مجموع ۴۷۷ کیلوگرم مقام نخست را کسب کرد و سعید علی حسینی و بهداد سلیمی از ایران با مجموع ۴۵۴ و ۴۵۳ مقام دوم و سوم این رقابت ها را کسب کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها