آلمان ۲۷ پناهجوی افغان را اخراج کرد

تجمع معترضان به سیاست مهاجرستیز حزب "بدیلی برای آلمان" - عکس از رویترز
تجمع معترضان به سیاست مهاجرستیز حزب "بدیلی برای آلمان" - عکس از رویترز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزیر کشور آلمان در توییت خود اعلام کرد هفده پناهجوی افغان که بیشترشان مجرم بوده اند از آلمان اخراج شده اند.

به گفته وزیر کشور آلمان هفده نفر از ۲۷ پناهجوی اخراج شده پرونده قضایی داشته اند و دو نفرشان خطرناک شناخته شده بودند. هشت نفر نیز از مشخص کردن هویتشان خودداری کرده بودند.

دولت آلمان بارها اعلام کرده بود پناهجویانی را که وضعیت نامعلومی دارند از کشور اخراج می کند اما این اولین بار است که گروهی را به دلیل خطرناک بودن اخراج می کند. ادعا می شود که این عده مظنون به ارتباط با گروه های افراطی بوده اند و احتمال داده می شد به اقدامات تروریستی دست زنند.

هواپیمای حامل این گروه از پناهجویان روز پنجشنبه هفتم دسامبر (شانزده آذر) درحالیکه جمعیتی پانصد نفره برای اعتراض در فرودگاه گرد آمده بودند پرواز کرد.

معترضان می گویند کشور افغانستان گرفتار خشونت و ناامنی است و شرایط زندگی در این کشور به حالت عادی برنگشته است ولی دولت آلمان معتقد است علیرغم درگیری و جنگ داخلی هنوز مناطقی از این کشور از امنیت برخوردارند.

هواپیمایی که روز پنجشنبه از فرانکفورت پرواز کرد هشتمین هواپیمایی بود که از سال ۲۰۱۶ به بازگرداندن پناهجویان اخراجی اختصاص یافته بود.

۱۲۸ پناهجوی افغان توسط پروازهای پیشین به کشورشان برگردانده شده اند.

از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی ، ۲۲۲ مورد از اخراج های جمعی در آلمان به دلیل خودداری برخی از خلبان ها از پرواز انجام نشده و مقاومت آنان در برابر خواست دولت، روند انتقال و اخراج پناهجویان را کندتر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت پناهجوی افغان در آلمان به اتهام قتل دختر نوجوان

آلمان با بحران پناهجویی چه می کند؟

آلمان دستیار یک سیاستمدار حزب راست افراطی را به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت کرد