کارشناس نظامی: زیردریایی آرژانتینی در ۴۰ هزارم ثانیه از بین رفته است

کارشناس نظامی: زیردریایی آرژانتینی در ۴۰ هزارم ثانیه از بین رفته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با اینکه نزدیک به یک ماه از ناپدید شدن زیردریایی آرژانتینی سن خوان می‌گذرد اما هنوز به روشنی سرنوشت آن و کارکنانش مشخص نیست. با این وجود با توجه به شواهد اولیه گمانه‌زنی درباره علت حادثه و سرنوشت ملوانان ادامه دارد.

در همین رابطه بروس رول، کارشناس سابق ارتش آمریکا می‌گوید که زیردریایی سن خوان دچار انفجار شده و تمام ۴۴ سرنشین آن «در دم و بدون رنج» جان خود را از دست داده‌اند. به گفته او انفجار پرقدرتی در «چهل هزارم ثانیه» زیردریایی را از بین برده است. وی می‌افزاید این انفجار معادل انفجار ۵ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم تی ان تی بوده است.

کارشناس سابق ارتش آمریکا می‌گوید حادثه آنقدر به سرعت رخ داده که سرنشینان زیردریایی حتی متوجه بروز اشکال نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: [مقامات آرژانتین از احتمال وقوع انفجار در زیردریایی مفقود شده سخن می گویند](بیشتر بخوانید: مقامات آرژانتین از احتمال وقوع انفجار در زیردریایی مفقود شده سخن می گویند)

تحقیقات آلمانی‌ها

زیردریایی سن خوان که در اختیار نیروی دریایی آرژانتین قرار داشت ساخت آلمان بود. به همین دلیل نمایندگان پارلمان آرژانتین خواستار تحقیق درباره شرکت‌های سازنده آن شده‌اند.

به گفته وزارت کشور آلمان در نامه پارلمان آرژانتینی آمده است که در زمان تعمیرات اساسی زیردریایی قرار بود باطری‌های نو با باطری‌های جدید جایگزین شوند اما «کیفیت آنها با آن‌چیز که باید متفاوت بوده است.» همچنین در بخشی از نامه نمایندگان پارلمان آرژانتین آمده است: «ما حتی نمی‌دانیم سازنده این باطری‌ها آلمان بوده یا در کشور ثالثی ساخته شده‌اند.»

زیردریایی سن خوان روز پانزدهم نوامبر هنگامی که در حال بازگشت به پایگاه خود بود ناپدید شد و تلاش‌ها برای یافتن آن بی‌ثمر ماند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزرات دفاع آرژانتین: سیگنال‎ها احتمالا از زیردریایی ناپدید شده است

طرح رئیس جمهوری آرژانتین برای مهار تورم ۲۰۰ درصدی؛ مخالفان با پلیس درگیر شدند

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند