حمله نیویورک؛ فرصتی دیگر برای حمله به مقررات مهاجرتی

حمله نیویورک؛ فرصتی دیگر برای حمله به مقررات مهاجرتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله روز دوشنبه نیویورک که توسط یک مهاجر بنگلادشی انجام شد، فرصتی جدید برای رئیس جمهوری آمریکا فراهم آورد تا بار دیگر قوانین مهاجرتی این کشور را مورد انتقاد قرار دهد و خواستار اصلاح آن شود.

آگهی

در پی حمله روز دوشنبه در متروی نیویورک دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار اصلاح قوانین مهاجرتی این کشور شد.

آقای ترامپ گفت که این دومین حمله «تروریستی» نیویورک در دو ماه گذشته است و این اتفاق‌ها «ضرورت اصلاح قوانین به منظور حفظ جان آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد.»

وی افزود: «هیچ آمریکایی نباید به خاطر جنایت کسانی که غیرقانونی در کشورمان هستند از عزیزانش جدا شود. شهرهای ما باید از پناهگاه آمریکایی‌ها باشد نه جنایتکاران بیگانه.» وی بار دیگر مقررات مهاجرتی جاری را «معیوب» دانست و گفت که این قوانین «تاثیر هولناکی بر اقتصاد و امنیت آمریکا» گذاشته است.

بیشتر بخوانید:انفجار در نیویورک سه مجروح بر جا گذاشت

مهاجرت زنجیره‌ای، هدف دولت ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت که عامل حمله با استفاده از نظام «مهاجرت زنجیره‌ای» وارد خاک آمریکا شده و مقررات موجود با «امنیت ملی سازگار نیست.»

اصطلاح «مهاجرت زنجیره‌ای» معمولا از سوی محافطه کاران آمریکا استفاده می‌شود و منظور از آن مقرراتی است که روند مهاجرت اعضای خانواده فردی که ملیت آمریکایی کسب کرده را تسهیل می‌کند. آقای ترامپ بارها خواستار لغو این مقررات و جایگزینی‌ آن با قوانین سختگیرانه‌تری شده است.

به گفته مقامات آمریکا عامل حمله روز دوشنبه فرزند یک مهاجر سابق بود و از طریق ویزای خانوادگی وارد آمریکا شده است. این اتفاق باعث شد تا آقای ترامپ بار دیگر قوانین مهاجرتی را مورد حمله قرار دهد. 

اصلاح این مقررات از مهمترین شعارهای انتخاباتی وی بود و از نخستین روزهای ریاست جمهوری‌اش با صدور سه فرمان تلاش کرد تا ورود و مهاجرت به آمریکا را دشوارتر از پیش کند.

در پی حمله ماه گذشته نیویورک نیز که توسط یک ازبک تبار انجام شد رئیس جمهوری آمریکا خواستار توقف اعطای گرین کارت از طریق قرعه کشی شد.

بیشتر بخوانید:

° عزم ترامپ برای متوقف کردن «مهاجرت زنجیره ای» و قرعه کشی گرین کارت

° نگاهی به فرمان‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ

عامل حمله دوشنبه شب نیویورک کیست؟

عامل حمله دوشنبه نیویورک را عقایدالله، مهاجر ۲۷ ساله بنگلادشی معرفی شده است. به گفته رئیس پلیس نیویورک وی احتمالا تحت تاثیر گروه داعش بوده اما هنوز هیچ مدرکی دال بر ارتباط میان وی و این گروه منتشر نشده است.

عقایدالله در سال ۲۰۱۱ از بنگلادش وارد آمریکا شد. او تا سال ۲۰۱۵ راننده تاکسی بود و پس از انقضای گواهینامه رانندگی‌اش در یک شرکت برقکاری مشغول به کار شد. گمان می‌رود وی بمب را در محل کار خود ساخته باشد.

پیش از این هیچ سابقه کیفری از عامل حمله وجود نداشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنچه درباره مظنون حمله نیویورک می‌دانیم؛ اف بی آی در جستجوی نفر دوم

گسترش ممنوعیت های سفر به آمریکا؛ واکنش توییتری ظریف به ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت