کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر در بمباران صنعا پایتخت یمن

کشته و زخمی شدن بیش از صد نفر در بمباران صنعا پایتخت یمن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

 در حمله هوایی روز چهارشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یک مرکز پلیس در صنعا، پایتخت یمن که در اختیار نیروهای شبه نظامی حوثی است، حداقل ۳۹ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات و شاهدان عینی در این حمله هوایی علاوه بر نیروهای نظامی تعدادی از ۱۸۰ زندانی که در این مرکز پلیس در بازداشت بودند نیز کشته شدند.

این حمله بخشی از مبارزات علیه شبه نظامیان حوثی است که از حمایت ایران برخوردار هستند.

در سال ۲۰۱۱ و به دنبال بالاگرفتن جنبش‌های مردمی در کشورهای عربی، اعتراضات علیه علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن شدت گرفت. در همان سال شبه نظامیان حوثی ابتدا به جرگه مخالفان و منتقدان وی پیوستند، اما از سال ۲۰۱۳ با ائتلاف با علی عبدالله صالح به سرنگونی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن که از حمایت عربستان برخورداراست و در این کشور به سر می‌برد، کمر بستند.

عربستان سعودی و متحدانش از ماه مارس سال ۲۰۱۵ و به‌ منظور بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی با عملیات موسوم به «طوفان قاطع» وارد میدان جنگ داخلی یمن شدند. هدف این عملیات چهل و چند روزه نابودی توان موشکی و هوایی یمن عنوان بود.

این ائتلاف به رهبری سعودی همچنان به حملات نظامی خود علیه حوثی‎های یمن تحت عنوان «عملیات بازگرداندن امید» ادامه می‌دهد.

علی عبدالله صالح، چهارم دسامبر سال جاری میلادی بدست حوثی‌ها کشته شد.  

از آوریل سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ده هزار غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان خود را در جریان جنگ داخلی یمن از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نکاتی دربارۀ جنگ یمن، آیا لیبی دومی در راه است؟

گاهشمار تحولات یمن، از کناره‌گیری علی عبدالله صالح تا مرگ او

کارنامه ۳۳ سال ریاست جمهوری علی عبدالله صالح در یمن