عربستان خواستار اقدام فوری بر ضد ایران شد

عربستان خواستار اقدام فوری بر ضد ایران شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا روز پنجشنبه با تکرار اتهامات پیشین متحد سعودی خود تصریح کرد که موشک شلیک شده از سوی شبه نظامیان یمنی به سمت خاک عربستان توسط ایران ساخته شده و به بدست آنها رسیده است.

آگهی

عربستان سعودی روز جمعه باردیگر خواهان اقدام فوری جامعه جهانی بر ضد مهمترین رقیب منطقه ای خود، ایران شد.

درخواست ریاض برای مقابله با ایران یکروز پس از اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا به این کشور صورت می گیرد. بر اساس این اتهامات که اینبار از زبان نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مطرح شده است ایران به طور مستقیم در تجهیز تسلیحاتی شبه نظامیان حوثی در یمن نقش دارد.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ در راس ائتلافی عربی سعی در مهار پیشروی های شبه نظامیان حوثی دارد که طی سالهای اخیر مناطق زیادی از خاک یمن به خصوص صنعا، پایتخت این کشور را تحت کنترل خود در آورده اند. ریاض این اقدامات را برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران به نزدیکی مرزهای خود انجام می دهد.

تهران حامی حوثی ها در یمن است اما هرگونه تجهیز تسلیحاتی آنها را تکذیب می کند.

آمریکا روز پنجشنبه با تکرار اتهامات پیشین متحد سعودی خود تصریح کرد که موشک شلیک شده در اوایل ماه نوامبر از سوی شبه نظامیان یمنی به سمت خاک عربستان توسط ایران ساخته شده و به بدست آنها رسیده است.

بیشتر بخوانیدنماینده آمریکا در سازمان ملل: موشک شلیک شده به ریاض ساخت ایران بود

رهگیری و انهدام این موشک که فرودگاه بین المللی ریاض را هدف خود داشت جرقه دیگری بود بر شعله ور شدن روابط بحرانی میان دو رقیب منطقه ای که بر سر بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلاف دارند.

در بیانیه رسمی عربستان سعودی که توسط واس، خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، تصریح شده است: «بایست اقداماتی فوری برای مقابله با فعالیت های تروریستی رژیم ایران صورت گیرد.»

این درحالیست که امارات متحده عربی و بحرین نیز به تبعیت از متحد نزدیک خود، عربستان سعودی خواهان مقابله با ایران شدند.

امارات متحده عربی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جامعه بین الملل باید با تمام قوا مقابل تهدیدهای ایران بایستد. بحرین نیز ایران را به «تربیت و آموزش تروریست ها و تشکیل گروه های تروریستی» متهم کرده است. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شلیک موشک ایرانی یا حوثی به عربستان؛ کاربران اینترنت چه می‎گویند؟ ‎

احضار سفیر سوئیس به وزارت خارجه ایران در اعتراض به اقدام نیکی هیلی

آیا عربستان توان یک رویارویی کامل نظامی را دارد؟