جودو؛ بازگشت هاشیموتو به سکوی قهرمانی در سن پترزبورگ

جودو؛ بازگشت هاشیموتو به سکوی قهرمانی در سن پترزبورگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین روز از رقابتهای جهانی مسترز جودو در سن پترزبورگ روسیه با درخشش شوییچی هاشیموتوی ژاپنی همراه بود که موفق شد عنوان بهترین ورزشکار مرد را از آن خود کند.

آگهی

نخستین روز از رقابتهای جهانی مسترز جودو در سن پترزبورگ روسیه با درخشش شوییچی هاشیموتوی ژاپنی همراه بود که موفق شد عنوان بهترین ورزشکار مرد را از آن خود کند.

هاشیموتو، مرد شماره یک جهان در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم با شگرد خاص خود به ترتیب لارتسف روس و حیدراف قهرمان اروپا از کشور آذربایجان را از پیش رو برداشت و در فینال مقابل لاشا شاوداتاشویلی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ از کشور گرجستان قرار گرفت.

قهرمان ژاپنی در دیدار پایانی با فن «اسوتوگاری» به امتیاز وازاری دست یافت و با همین امتیاز موفق شد حریف خود را شکست دهد و مدال طلا را برگردن آویزد. هاشیموتو بدین ترتیب پس از نخستین باخت غیر منتظره خود در گرند اسلم توکیو بار دیگر بر بالاترین سکوی قهرمانی ایستاد.

او پس از کسب این موفقیت گفت: «من پس از کسب عنوان قهرمانی جهان، در توکیو به دلیل مصدومیت نتوانستم موفق باشم. برغم این ناکامی اینجا دوباره قهرمان شدم. این پیروزی تسکین بزرگی برایم بود و می تواند اعتماد به نفس من را برای سال آینده بالا ببرد.»

*بهترین جودوکار زن *
عنوان بهترین ورزشکار زن روز نخست رقابت های مسترز سن پترزبورگ نیز به یک عنوان دار جهانی تعلق گرفت. سومیا دوریِسورِن، قهرمان جهان از کشور مغولستان در این تورنمت نیز نشان داد از آمادگی بالایی برخوردار است. او در فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم مقابل تسوکازا یوشیدا از ژاپن قرار گرفت و موفق شد با دو اخطاره کردن حریف پیروزی نهایی را از آن خود کند.

دوریسورن در باره پیروزی در این تورنمنت گفت: «از زمانی که قهرمان جهان شدم تاکنون خیلی چیزها تغییر کرده است. با اینحال سعی کردم با خودم رو راست باشم. من هنوز همانی هستم که باید باشم.»

Day 1 results from #JudoMasters2017

RESULTS: https://t.co/7lO3QxCeGIpic.twitter.com/oHfK1czTAI

— #JudoMasters2017 (@IntJudoFed) 16 décembre 2017

برترین های پنج وزن دیگر

در فینال وزن منهای ۶۰ کیلوگرم مردان ریوجو ناگایاما، جودوکار جوان ژاپنی با غلبه بر فرانسیسکو گارگیوس در مکان نخست قرار گرفت. ناگایاما مدال طلای خود را از دستان آدرین برودی، هنرپیشه آمریکایی دریافت کرد.

مدال طلای وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان نیز به ناتالیا کوژیوتینا، ورزشکار کشور میزبان تعلق گرفت که برنز قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

فونا توناکی، جودوکار ژاپنی در فینال وزن منهای ۴۸ کیلوگرم زنان به مقام قهرمانی رسید و مدال طلای خود را از دستان آرکادی روتنبرگ، عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

فینال تمام ژاپنی وزن منهای ۶۳ کیلوگرم زنان در نهایت با پیروزی میکو تاشیرو به پایان رسید. دارنده مدال طلای گرند اسلم توکیو در دیدار نهایی با فن زیبای «اوچی ماتا» هموطن خود نامی نابِکورا را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست قرار گرفت.

در فینال وزن منهای ۶۶ کیلوگرم مردان خرلن گانبولد مغولی موفق شد در ده ثانیه مانده به پایان مبارزه با کسب امتیاز ایپون از سد یلدوس خوماکانوف، حریف قزاق خود بگذرد و صاحب گردن آویز طلا شود.

مجری بهترین فن روز نخست این تورنمنت نیز کلاریس آگبنیونو فرانسوی بود که با یک فن پای زیبا از حریف هلندی خود امتیاز ایپون گرفت و در نخستین دور مبارزات وزن منهای ۶۳ کیلوگرم صاحب پیروزی شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افغانستان برای اولین‌بار پس از ۱۱ سال پاکستان را در رقابت‌های کریکت «۲۰ آوره» شکست داد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت