ارسال پیامک ۲۵ ساله شد

ارسال پیامک ۲۵ ساله شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌‌رسان اینترنتی، ارسال پیامک از طریق اپراتورهای مخابراتی را با کاهش روبرو کرده اما این سرویس ارتباط نوشتاری همچنان از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

آگهی

سوم دسامبر بیست و پنج سال پیش در ماه دسامبر، اولین پیامک (SMS) توسط یکی از مهندس بریتانیایی شرکت مخابرات ودافون از رایانه به تلفن همراه مدیر این شرکت فرستاده شد.

نیل پاب ورت روز سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ در اولین پیامک ارسال شده در جهان به ریچارد جارویس، مدیر شرکتی که در ان مشغول بکار بود نوشت: «کریسمس مبارک».

A post shared by @tian_varna on

در آن زمان هنوز امکان ارسال پیامک از تلفن‌های همراه وجود نداشت و بنابراین آقای جارویس نمی توانست به این پیامک پاسخ دهد.

فناوری پیام کوتاه یا ای‌ام اس در گروه سما تلکام شرکت مخابراتی دافون در بریتانیا اختراع شد.

به گزارش اسکای نیوز، در سال ۲۰۰۷ در بریتانیا، ۶۶ میلیارد پیامک ارسال شد و این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۱۵۱ میلیارد پیامک نوشتاری و چند رسانه‌ای رسید.

سرویس پیام کوتاه از سال ۱۳۸۱ در ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت. چهار سال پس از راه‌اندازی این سیستم برای تلفن‌های همراه تعداد ارسال پیامک در سال به بیش از ۸ میلیارد رسید.

با وجود اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌‌رسانی مانند واتس‌آپ و تلگرام، در سالهای اخیر ارسال پیامک از طریق اپراتورهای مخابراتی را با کاهش روبرو کرده است اما این سرویس ارتباط نوشتاری همچنان از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

کارشناسان معتقدند؛ با وجود سرعت و آسان بودن پیامک بعنوان راه برقراری ارتباط با دیگران، این ابزار ارتباطی نمی تواند و نمی‌بایست جای صحبت رودررو با افراد را بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اپلیکیشن تلفن همراه برای تشخیص بیماری درختان

ارسال روزانه ۲۰۰ میلیون پیامک در روزهای انتخابات

ساخت قدرتمند‌ترین لیزر جهان در رومانی؛ فناوری انقلابی رکورد می‌شکند؟