پایان درگیری در غرب کابل، داعش مسئولیت حمله به تاسیسات امنیتی را پذیرفت

پایان درگیری در غرب کابل، داعش مسئولیت حمله به تاسیسات امنیتی را پذیرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله صبح امروز در کابل را به عهده گرفته است. داعش اعلام کرده‌است که دو تن از نیروهای انتحاری‌اش در این حمله شرکت کرده‌اند.

آگهی

صبح امروز منابع امنیتی افغانستان از درگیری نیروهای پلیس این کشور با چند مهاجم مسلح در حوزه پنجم (محله افشار) در غرب کابل خبر دادند. این درگیری که پنج ساعت و نیم به طول انجامید، با کشته شدن هر سه مهاجم پایان یافت.

 مهاجمان از ساختمانی نیمه کاره در بخش آموزش مرکز امنیت ملی به سمت نیروهای امنیتی شلیک می‌کردند. نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان با اعلام پایان این درگیری گفت که دو نیروی امنیتی این کشور نیز در تبادل آتش با مهاجمان زخمی شدند.

آقای رحیمی همچنین افزود: «مهاجمان مسلح لباس نیروهای پلیس را بر تن داشتند.» به گفته وی ساختمانی که مورد حمله این افراد قرار گرفت در نزدیکی ساختمان امنیت ملی افغانستان قرار داشت.

نیروهای امنیتی افغانستان در اطراف مناطق درگیر درغرب کابل

 نجیب دانشی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «حدود ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه صبح، گروهی از مهاجمان به مرکز آموزش امنیت ملی در منطقه افشار شهر کابل حمله کرده‌اند.»

افراد مهاجم به آر-پی-جی و اسلحه‌های سبک مجهز بوده اند. به گزارش شاهدان عینی، ابتدا صدای انفجار و سپس تیراندازی از محل درگیری به گوش رسیده است. در زمان درگیری، نیروهای امنیتی راه‌های منتهی به این منطقه را مسدود کرده‌ و اجازه نزدیک شدن خبرنگاران به محل درگیری را نمی دادند.

پلیس کابل، راه‌های منتهی به محل درگیری را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از شاخه‌های گروه داعش در افغانستان مسئولیت حمله صبح امروز در کابل را به عهده گرفته است. داعش اعلام کرده‌است که دو تن از نیروهای انتحاری‌اش در این حمله شرکت کرده‌اند.

مرکز آموزشی امنیت ملی در راه ارتباطی کابل به بند قرغه و ولسوالی پغمان و میان افشارسیلو و چهار راهی قمبر در غرب کابل قرار دارد.

کابل، پایتخت افغانستان در ماه‌های اخیر شاهد چندین حمله مسلحانه گروه‌های افراطی نظیر داعش و طالبان بوده است. تنها در ماه اکتبر امسال ۱۵۰ غیرنظامی در حملات گروه طالبان در این کشور کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۴ افغان و ۱۴ خارجی در حمله طالبان به هتل اینترکانتیننتال کابل کشته شدند

معاون ترامپ در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفت

دست کم ۸ کشته و ۱۵ زخمی در حمله انتحاری جلال آباد افغانستان