ترامپ: احتمال استفاده از سلاح اتمی می تواند افزایش یابد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سند راهبرد امنیتی جدید آمریکا از کاهش نقش سلاح های هسته ای در راهبرد امنیتی این کشور پس از جنگ سرد انتقاد شده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با اعلام راهبرد امنیتی جدید این کشور از افزایش احتمال استفاده از سلاح هسته ای سخن گفت.

رئیس جمهوری آمریکا به طور مشخص به نقش سلاح های هسته ای در مقابله با «حملات راهبردی غیر هسته ای» اشاره کرد. 

راهبرد امنیتی جدید آمریکا در حالی اعلام شد که در آن اشاره ای به تهدید تغییرات اقلیمی نشده است. رئیس جمهوری آمریکا در روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) سال جاری میلادی از خروج کشورش از توافق اقلیمی پاریس خبر داده بود.

دونالد ترامپ در سخنان روز دوشنبه اش از انتخاب خود به سمت ریاست جمهوری ایالات متحده به عنوان «نقطه عطفی بی سابقه» در تاریخ کشورش نام برد. رئیس جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته خود با شعار «نخست آمریکا» بر اولویت دهی به منافع آمریکا در تمام عرصه ها تاکید می ورزید.

او روز دوشنبه نیز در سخنان خود اظهار داشت: «آمریکا باز می گردد، آمریکا قوی باز می گردد.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با تاکید بر برنامه نظامی کشورش از «دستیابی به صلح از راه قدرت» سخن گفت. در سند راهبرد امنیتی جدیدی آمریکا از کاهش نقش سلاح های هسته ای در راهبرد امنیتی این کشور پس از جنگ سرد انتقاد شده است.

در این سند اشاره ای به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نشده است اما از روسیه به دلیل تهدید منافع آمریکا در داخل و خارج ایالات متحده انتقاد شده است.

کاخ کرملین در واکنش به اعلام راهبرد جدیدی امنیتی آمریکا این سند را «امپریالیستی» خواند. به گفته دمیتری پسکاف، سخنگوی کاخ کرملین سند راهبرد امنیتی جدید آمریکا نشان دهنده عدم تمایل آمریکا به رها کردن ایده «جهان تک قطبی» است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جیمز متیس: به گزینه نظامی علیه ایران فکر نمی‌کنیم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟