استعفای دیمین گرین، معاون نخست وزیر بریتانیا به خاطر اظهارات دروغ

Damian Green
Damian Green
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیمین گرین، معاون نخست وزیر بریتانیا به دلیل بیانات نادرست و شکستن قوانین وزارتخانه از سمت خود کناره گرفت.

آگهی

دیمین گرین، معاون نخست وزیر بریتانیا و یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان ترزا می، نخست وزیر این کشور به دلیل «شکستن قوانین وزارتخانه» از سمت خود کناره گرفت.

از وی خواسته شد تا به علت اظهارات «نادرست و گمراه کننده» درباره «یافته شدن محصولات هرزه‌نگاری در سال ۲۰۰۸ در رایانه اداری» سمت خود را ترک کند.

دررایانه اداری وی درحالیکه با نام کاربری خود به آن وارد شده بود محصولات هرزه‌نگاری یافت شد. با این حال وی این اتهام را رد کرد. اکنون که با حدود گذشت ۹ سال از این ماجرا به نظر می‌رسد وی درباره این امر اظهارات نادرستی داشته است.

با این حال وی مدعی است که هرگز محصولات هرزه‌نگاری را دانلود و تماشا نکرده است و این اتهام را تلویحا دسیسه‌ای از سوی مخالفان برای بدنام کردن خود خواند. همچنین وی ابراز داشت که پلیس هرگز در مورد یافتن مطالبی از این دست در رایانه اداری و شخصی او با وی صحبتی نکرده اشت.

Φωτογραφία Anadolu Agency

وی همچنین در سال ۲۰۱۵ به آزار جنسی کیت ملتبی، نویسنده متهم شد. مساله‌ای که وی در نامه استعفای خود به آن اشاره کرده و از خانم کلتبی عذر خواسته است.

Φωτογραφία Anadolu Agency

آقای گرین ۶۱ ساله سومین عضو کابینه است که در دوماه گذشته از سمت خود استعفاء داد. سِر مایکل فالون، وزیر سابق دفاع بریتانیا به اتهام آزار جنسی و پریتی پاتل، وزیر سابق توسعه بین‌المللی بریتانیا، به خاطر عدم اطلاع رسانی درباره دیدار با مقام‌های اسرائیلی از مقام‌های خود کناره گرفتند.

Φωτογραφία Anadolu Agency

ترزا می از استعفای آقای گرین ابراز تاسف کرد، اما در ادامه اظهار داشت که این رفتاری است که از یک وزیر کابینه انتظار می‌رود. خانم می هنوز تصمیمی در رابطه با جانشینی وی اتخاذ نکرده است.

مایکل گرین پیش از همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا که در تاریخ ۳ تیرماه ۱۳۹۵ (۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) برگزار شد یکی از مخالفان برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بود. وی گرچه شخصیت مطرحی در مقایسه با دیگر سیاستمداران بریتانیایی نبود، اما خروج او از کابینه سبب خواهد شد که خانم می در زمینه سیاسی تنهاتر شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زندگینامه نویس نخست وزیر ژاپن به تجاوز جنسی متهم شد

اتهامات آزار جنسی علیه دونالد ترامپ؛ تقاضای تحقیق از کنگره و درخواست استعفاء آقای رئیس جمهور

اتهام آزار جنسی نماینده جمهوری‌خواه را وادار به اعلام استعفا کرد