اعلام همبستگی ترامپ با عربستان پس از حمله موشکی حوثی ها

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام کاخ سفید دونالد ترامپ در این مکالمه تلفنی «سپاه پاسداران ایران» را به فراهم سازی زمینه این حمله موشکی از یمن به عربستان متهم کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جممهوری آمریکا روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی با وی بر سر حمله موشکی اخیر نیروهای حوثی یمن به ریاض اعلام همبستگی کرد.

بنا به اعلام کاخ سفید دونالد ترامپ در این مکالمه تلفنی «سپاه پاسداران ایران» را به فراهم سازی زمینه این حمله موشکی از یمن به عربستان متهم کرد.

رهبران ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی همچنین بر لزوم واکنش سازمان ملل متحد در مقابل ایران به دلیل «نقض متعدد قوانین بین المللی» تاکید کردند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز در گفتگویی جداگانه با پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور هدف گیری ریاض از سوی نیروهای حوثی را به شدت محکوم کرد. نخست وزیر بریتانیا در این گفتگوهای تلفنی ضمن استقبال از «خونسردی» عربستان در برابر حمله موشکی نیروهای حوثی خواستار اتخاذ تدابیری جدی تر از طریق سازمان ملل متحد برای مقابله با «فعالیت های بی ثبات کننده» ایران شد.

تصویر منتشر شده از موشک بالستیک شلیک شده به سوی ریاض
رسانه نیروهای حوثی یمن

ائتلاف عربی به رهبری عربستان روز سه شنبه از انهدام یک فروند موشک نیروهای حوثی که از یمن به عربستان پرتاب شده بود، خبر داده بود. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در واکنش به این حمله موشکی ایران را به ارسال تسلیحات نظامی به یمن متهم کرد.

ایران تاکنون هرگونه حمایت تسلیحاتی از نیروهای حوثی را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید: 

نیکی هیلی: رد پای ایران در حمله موشکی جدید به ریاض دیده می‌شود**
**

ایران اتهام حمایت تسلیحاتی از حوثی‌ها را رد کرد

گفتگوی تلفنی روز چهارشنبه رهبران آمریکا و عربستان در حالی صورت گرفت که وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه برای اولین بار انجام «چند عملیات زمینی» در یمن را پذیرفت.

بنا به اعلام پنتاگون نیروهای نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۷ چندین عملیات زمینی و بیش از ۱۲۰ حمله هوایی در یمن انجام داده اند. در بیانیه ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمده است که هدف اقدامات نظامی آمریکا در یمن «ایجاد اخلال» در توانایی گروه های القاعده و داعش بوده است.

بیشتر بخوانید:

ویدئوی آخرین موشکی که حوثی‎ها به ریاض شلیک کردند

آیا سامانه آمریکایی در عربستان واقعا موشک حوثی‌ها را منفجر کرد؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران اتهام حمایت تسلیحاتی از حوثی‌ها را رد کرد

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟