ارائه مدارکی دال بر وجود بشقاب پرنده‌ها از سوی یک مقام سابق پنتاگون

ارائه مدارکی دال بر وجود بشقاب پرنده‌ها از سوی یک مقام سابق پنتاگون
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام سابق پنتاگون و مدیر پیشین برنامه‌های مخفی دولتی ایالت متحده آمریکا با ارائه مدارکی نسبت به وجود اشیاء ناشناخته پرنده در آسمان هشدار داد.

آگهی

لوئیس الیزاندو یکی از اعضای سابق پنتاگون، مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا که پیشتر مدیریت برنامه‌های مخفی دولتی ایالت متحده آمریکا را بر عهده داشت نسبت به وجود اشیاء ناشناخته پرنده در آسمان (بشقاب پرنده‌ها) هشدار داد. 

او در این باره گفت که براساس تحقیقات موجود و همینطور بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته به نظر می‌رسد که ما انسان‌ها در روی کره زمین تنها نیستیم و اشیاء ناشناخته‌ای در اطراف ما وجود دارند.

لوئیس الیزوندو در این زمینه به خبرنگاران گفت: «من اطمینان دارم که این اجسام از ساخته‌های دست بشر نیستند، بنابراین این سوال مطرح می‌شود که این اشیاء از کجا آمده‌اند.»

گزارش‌های منتشر شده در حدود ۱۰ روز پیش حاکی از آن بود که وزارت دفاع آمریکا در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ سالانه ۲۲ میلیون دلار را به طرح رهگیری بشقاب پرنده‌ها و تحقیق در مورد آنها اختصاص داده بود. گرچه پنتاگون تاکید کرد که این آزمایش‌ها متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: بودجه مخفیانه پنتاگون برای تحقیق در مورد بشقاب پرنده ها

اخیرا فیلمی از سوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد خلبانان جت‌های جنگنده در سال ۲۰۰۴ شی ناشناسی را در ارتفاعات بالای اقیانوس آرام مشاهده کردند.

دیوید فراوِر یکی از خلبانان این جت‌ها در این باره به نیویورتایمز گفت: «من شی ۱۲ متری را مشاهده کردم که شکل مشخصی نداشت، فاقد بال و ملخ بود و از جت‌های اف-۱۸ ما پیشی گرفت.»

لوئیس الیزوندو در واکنش به این سخن آقای فراوِر او را یک «قهرمان ملی» نامید که «انگ اجتماعی» در جامعه نظامی مانع از آن نشد که وی در این باره سکوت کند.

توماس کروسون، سخنگوی پنتاگون در مورد صحبت‌های آقای الیزوندو چنین گفت: «در حال حاضر مسائل مهمتری هستند که باید به آنها بپردازیم و مایلیم دست به تغییرات مهمی بزنیم.»

آقای الیزوندو در ماه اکتبر از سمت خود کناره گرفت. وی در نامه استعفای خود خطاب به جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده نوشت: «چرا ما زمان و نیروی بیشتری بر روی این مساله [بشقاب پرنده‌ها] صرف نمی‌کنیم؟ اکنون یک نیاز اساسی برای ملت و نیروهای مسلح ما وجود دارد که این پدیده‌ها را شناسایی کنند.»

هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا براساس مدارک ارائه شده درصدد تخصیص بودجه برای شناسایی این پدیده‌ها است یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ژاپن از نیروهای مسلح خود خواست مشاهده «بشقاب پرنده‌ها» را گزارش کنند

پنتاگون واحد جدیدی را برای تحقیق درباره «اشیای پرنده ناشناس» دایر می‌کند

اسطوره های فضا؛ اولین راهپیمایی بشر در فضا