هدر منزیس، بازیگر فیلم اشک‌ها و لبخندها درگذشت

هدر منزیس، بازیگر فیلم اشک‌ها و لبخندها درگذشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم موزیکال اشک‌ها و لبخندها که داستان عاشقانه‌ای را در دوران پیوستن اتریش به آلمان نازی روایت می‌کند، پنج جایزه اسکار را از آن خود کرده بود.

آگهی

هدر منزیس، بازیگر کانادایی-آمریکایی فیلم کلاسیک اشک‌ها و لبخندها در سن ۶۸ سالگی در اثر بیماری سرطان درگذشت.

خانم منزیس که در سال ۱۹۶۵ در فیلم «آوای موسیقی» که در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» شناخته می‌شود، نقش لوئیزیا، دختر دوم کاپیتان فوت تراپ را بازی کرد.

رایان اوریچ پسر این هنرپشه آمریکایی روز سه شنبه ۲۶ دسامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیماری تومور مغزی هدر منزیس چند ماه پیش تشخیص داده شد و وضعیت جسمی او به سرعت وخیم شد.

هدر منزیس که در زمان ایفای نقش در فیلم اشک‌ها و لبخندها نوجوانی ۱۵ ساله بود، در بزرگسالی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی نظیر «اسپنسر» بازی کرد.

وی در سال ۱۹۷۵ با رابرت اوریش، هنرپیشه و تهیه کننده آمریکایی ازدواج کرد. پس از درگذشت همسرش بر اثر بیماری سرطان در سال ۲۰۰۲، خانم منزیس موسسه خیریه‌ای برای کمک به درمان سرطان تاسیس کرد.

فیلم موزیکال اشک‌ها و لبخندها که داستان عاشقانه‌ای را در دوران پیوستن اتریش به آلمان نازی روایت می‌کند، توانست پنج جایزه اسکار را از آن خود کند.

کیم کراث، بازیگر نقش کوچکترین دختر خانواده در این فیلم در پیام توئیتری نوشت: «امشب بسیار غمگینم زیرا دوست خوبم و خواهرم در فیلم اشک‌ها و لبخندها، هدر منزیس امروز عصر درگذشت.»

موسسه راجرز و همرستاین هنرمندانی که فیلم اشک‌ها و لبخندها اقتباسی از تئاتر موزیکال آنها بود نیز با اظهار تاسف از درگذشت این بازیگر در بیانیه‌ای اعلام کرد «هدر در میان بچه‌های این فیلم خوشحال‌ترین و مثبت‌ترین فرد گروه بود و همیشه دوست داشت که همه را کنار هم جمع کند. ما خوش‌شانس بودیم که او را شناختیم. او در فیلم‌های زیبایش زندگی خواهد کرد.»

آوای موسیقی با بازی جولی اندروز در نقش ماریا در سال ۱۳۴۵ در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» دوبله شد. این دوبلاژ از نظر منتقدان یکی از بهترین آثار دوبله ایرانی است.

مدیریت دوبلاژ این فیلم را علی کسمایی بر عهده داشت و ترانه‌های فارسی آن را کریم فکور سروده بود. 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم اشکها و لبخندها پنجاه ساله شد

دادستانی تهران علیه هفت سینماگر زن اعلام جرم کرد

بازداشت ده‌ها نفر دیگر در چندین شهر ایران؛ معترضان و حکومت مدعی وقوع تیراندازی شدند