عربستان بیست و سه تن از بازداشت شدگان پرونده مبارزه با فساد را آزاد کرد

 عربستان بیست و سه تن از بازداشت شدگان پرونده مبارزه با فساد را آزاد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

منابع نزدیک به دولت اعلام کرده اند در میان افراد آزاد شده یک مسئول سابق وزارت دارایی و تعدادی از تجار و بازرگانان قرار دارند.

آگهی

بیست سه تن از دویست فردی که ماه نوامبر در عربستان سعودی به اتهام فساد مالی دستگیر شده بودند پس از مصالحه مالی و پذیرفتن پرداخت وجه تعیین شده از سوی دولت این کشور آزاد شدند.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان روز سه شنبه ضمن تایید این خبر و بدون نام بردن از افراد آزاد شده اعلام کرد تعداد دیگری از دستگیر شدگان طی روزهای آینده در چارچوب آنچه وعده دولت برای پایان دادن به بزرگترین پرونده فساد تاریخ این کشور توصیف شده از بند آزاد می شوند.

تحلیلگران معتقدند این اقدام دولت عربستان بخشی از برنامه ها و طرح های جدید محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای ایجاد اصلاحات است که بیش از مبارزه با فساد و حاکمیت قانون یکدست سازی حکومت و حذف مخالفان و رقبای داخلی را هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: دستگیری شاهزادگان سعودی، مبارزه با فساد یا تحکیم قدرت ولیعهد؟

پایگاه خبررسانی اینترنتی «سبق» در عربستان به نقل از منابع نزدیک به دولت اعلام کرده اند در میان افراد آزاد شده یک مسئول سابق وزارت دارایی و تعدادی از تجار و بازرگانان قرار دارند. این منابع همچنین تصریح کرده اند که دادگاه محاکمه آندسته از بازداشت شدگان که هنوز اتهامات وارده را نپذیرفته اند به زودی برپا خواهد شد.

برخی دیگر از رسانه های عربستانی با تایید این خبر تصریح کرده اند ترکی بن خالد آل سعود، یکی از اعضای خانواده سلطنتی، ابراهیم العساف وزیر سابق دارایی و عضو هیئت مدیره یک شرکت نفتی دولتی و نیز مشاور سابق وزیر دارایی و مدیر سابق شرکت مخابرات سعودی از جمله افراد آزاد شده هستند.

دولت عربستان اوایل ماه جاری به طور رسمی از دستگیری ۱۵۹ تبعه این کشور به جرم فساد خبر داد این در حالیست که گزارش های منتشر شده حکایت از دستیگری بیش از دویست تن دارد. افراد یاد شده که در میان آنها تعدادی از مسئولان و وزرای فعلی و سابق دولت، برخی شاهزادگان و وابستگان خاندان سلطنتی و نیز تنی چند از تجار این کشور حضور دارند پس از بازداشت در یک هتل مجلل، اموال و دارایی هایشان نیز توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: عربستان؛ دستگیری برخی از شاهزاده‌گان و وزرای پیشین به اتهام فساد مالی

 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش ان بی سی از موج تغییرات بی سابقه در عربستان سعودی

تلاش مقامات عربستان برای دستیابی به توافق مالی با شاهزادگان در بند

عربستان حساب بانکی شاهزادگان بازداشتی را مسدود می‌کند