کره جنوبی: کره شمالی سال آینده با آمریکا مذاکره می‌کند

5th Conference of Cell Chairpersons of the Workers' Party  SOUTH KOREA
5th Conference of Cell Chairpersons of the Workers' Party SOUTH KOREA Copyright REUTERS
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت وحدت کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت که احتمال مذاکره کره شمالی با ایالات متحده در سال آینده میلادی -که یک هفته به آغاز آن مانده- وجود دارد.

آگهی

در حالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه تحریم‌های جدید و سختگیرانه تری را علیه کره شمالی وضع کرد، کره جنوبی می‌گوید نسبت به چشم‌انداز مذاکره پیونگ یانگ با ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ خوش بین است.

وزارت وحدت کره جنوبی روز سه‌شنبه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: «با وجود اینکه کره شمالی می‌خواهد بعنوان قدرت هسته‌ای شناخته شود اما این کشور بدنبال مذاکره با آمریکا خواهد رفت.»

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره کره شمالی

این وزارتخانه در بیانیه خود گفته است که احتمال مذاکره کره شمالی با ایالات متحده در سال آینده میلادی، که یک هفته به آغاز آن مانده وجود دارد.

این در حالیست که وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده است که چهار واحد جدید را در زیر مجموعه بخش سیاست‌های کره شمالی به منظور جلوگیری از و واکنش به تهدیدات هسته‌ای و موشکی این کشور تاسیس کرده است. همچنین پیونگ یانگ نیز با «جنگ طلبانه» خواندن تحریم‌های جدید شورای امنیت، کشورهای رای دهنده را به مواجه با «خشم» کره شمالی تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: 

کره شمالی: تحریم‌های جدید شورای امنیت اقدامی جنگ‌طلبانه است

تصویب نهمین دور تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد

شورای امنیت در جلسه روز جمعه، ۲۲ دسامبر در واکنش به آزمایش‌های موشکی ماه‌‌های اخیر پیونگ یانگ با تصویب قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده، دسترسی کره شمالی به نفت خام، محصولات نفتی و درآمد حاصل از کارگران مشغول به کار در خارج از کشور را محدود کرد.

در حالی که پکن شریک تجاری اصلی پیونگ یانگ محسوب می‌شود، اطلاعات گمرکی روز سه شنبه دولت چین نشان می دهد که این کشور در ماه نوامبر هیچ محصول نفتی را به کره شمالی صادر نکرده است.

با وجود خوش بینی سئول نسبت به مذاکرات با کره شمالی و آمریکا، مقامات این کشور معتقدند که پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ میتواند راههایی را برای کم اثر کردن تحریم‌های جدید شورای امنیت پیدا کند. 

سربازان و مردم کره شمالی در مقابل مجسمه‌های کیم ایل سونگ و کیم جونگ اون، رهبران این کشور

یورونیوز فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مخفیانه نفت به کره شمالی و جنجال درباره عامل این انتقال

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد

از فرار سرباز آمریکایی به کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه چه می‌دانیم؟