رییس جمهوری فرانسه خواهان پایان محاصره یمن شد

رییس جمهوری فرانسه خواهان پایان محاصره یمن شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه از عربستان سعودی درخواست کرد تا به محاصره یمن پایان دهد.

آگهی

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه از ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی خواست تا به طور کامل به محاصره یمن پایان دهد و اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه را به این کشور صادر کند. آقای ماکرون این درخواست را در گفتگوی تلفنی خود در روز یکشنبه با ملک سلمان مطرح کرده است.

رییس جمهوری فرانسه همچنین در این گفتگوی تلفنی با محکوم کردن هرگونه حمله به تمامیت ارضی عربستان از سوی نیروهای حوثی گفت که در برای بحران یمن، راه حل نظامی وجود ندارد و دو طرف باید بر سر میز مذاکره اختلافات خود را حل کنند.

از سال ۲۰۱۵ عربستان با حوثی‌های یمن وارد جنگ شد. از ماه نوامبر سال جاری و پس از آنکه حوثی ها یک موشک بالستیک را به سمت فرودگاه ریاض پرتاب کردند، ائتلاف عربی به رهبری عربستان تمامی بنادر یمن را به محاصره در آورد. عربستان می گوید این محاصره با هدف جلوگیری از ارسال سلاح از سوی ایران به یمن انجام می شود.

محاصره بنادر یمن در ماه‌های گذشته مانع ورود هرگونه محموله تجاری و بشردوستانه به این کشور شده است. پیش‌تر، ایالات متحده آمریکا نیز از عربستان خواسته بود تا به محاصره یمن پایان دهد. این وضعیت در ماه‌های گذشته انتقاد نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی را به‌همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به گسترش سریع وبا در یمن

صلیب سرخ: شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشت

به گزارش سازمان جهانی بهداشت از آغاز مداخله نظامی عربستان در یمن بیش از ۸ هزار نفر کشته شده‌اند. این کشور همچنین با گسترش بیماری وبا دست و پنجه نرم می کند. یمن یکی از فقیرترین کشورهای شبه جزیره عربی بشمار می آید و ده‌ها هزار از ساکنان این کشور برای زنده ماندن نیازمند کمک‌های  انسان‌دوستانه فوری هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نروژ فروش سلاح به امارات متحده عربی را تعلیق کرد

سخنگوی ائتلاف اعراب: یک میلیون مبتلا به وبا در یمن «اغراق» است

بریتانیا: عربستان توجیهی برای جلوگیری از ارسال کمک به یمن ندارد