کودکان بی‌خانمان پاریس در ماشین ‌لباسشویی خوابیدند

کودکان در ماشین لباسشوئی
کودکان در ماشین لباسشوئی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در تصویری از این صحنه که نخستین بار یک کاربر توئیتر در صفحه خود منتشر کرد، چند کودک دیده می‌شوند که درهای چند ماشین‌ لباسشویی عمومی را باز کرده و به درون آن رفته‌اند به طوری که پاهایشان از ماشین بیرون است.

آگهی

تصویر چند کودک بی‌خانمان در یک رختشوی‌خانه عمومی در منطقه ۱۸ پاریس که در توئیتر منتشر شد، خشم کاربران اینترنتی را در فرانسه برانگیخت.

در تصویری از این صحنه که نخستین بار یک کاربر توئیتر در صفحه خود منتشر کرد، چند کودک دیده می‌شوند که درهای چند ماشین‌ لباسشویی عمومی را باز کرده و به درون آن رفته‌اند به طوری که پاهایشان از ماشین بیرون است.

این شهروند فرانسوی در توضیح این تصویر که مدعی است خودش آن را گرفته می‌نویسد که این کودکان، پناهجویان خارجی بی‌سرپرست هستند که جایی برای خوابیدن ندارند و برای اندکی گرم شدن به داخل رختشوی‌خانه عمومی در بولوار باربز واقع در محله «گوت دور» پناه آورده‌اند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی در فرانسه از دیدن چنین صحنه‌ای یکه خورده و با این افراد کم سن و سال اظهار همدردی کرده‌اند، اما برخی از شهروندان که مخالف سیاست مهاجرپذیری هستند بر این باورند که هجوم بی‌اندازه پناهجویان به فرانسه سبب افزایش افراد بی‌خانمان و بروز چنین مشکلاتی شده است.

یکی از کاربران می‌نویسد: «واقعا خانه که نه، یعنی یک فروشگاه یا سالن ورزشی هم نیست که خالی باشد و این کودکان و نوجوانان بتوانند شب زمستانی را در آنجا بگذرانند؟»

دیگری خطاب به نویسنده پست توئیتری نوشته است: «لطفا آدرس دقیق آنجا را بدهید می‌خواهم برایشان لباس ببرم.»

واکنش مقام‌های رسمی

رسانه‌های فرانسوی واکنش برخی مسئولان شهرداری پاریس به این رویداد را منتشر کردند. دومینیک ورسینی، معاون حمایت از کودکان شهرداری پاریس می‌گوید شمار افرادی که در رختشوی‌خانه‌های پاریس می‌خوابند به ۲۵ نفر می‌رسد که بیشتر آنها زیر سن قانونی هستند.

به گفته این مسئول شهرداری، همه این افراد پناهجو نیستند، بلکه شماری از آنان نوجوانان فرانسوی بوده که در باندهای بزهکاری گرفتار شده‌اند. آنها به کودکان و افراد جوان‌تر از خودشان آموزش می‌دهند تا وارد بزهکاری و قاچاق بشوند زیرا خطر به دام افتادن آنها به دست پلیس کمتر است.

میشل دلپوئش، فرماندار پاریس در ماه نوامبر گذشته تعداد نوجوانان بی‌خانمان در مناطق شمالی شهر پاریس را ۸۰ نفر ذکر کرده بود. به گفته او مدیریت این نوجوانان کار ساده‌ای نیست، چون معمولا زیر بار سکونت در اقامت‌گاه‌های موقت ما نمی‌روند. آقای دلپوئش همچنین گفته است بیشتر نوجوانان پناهجوی بی‌سرپرست در کشور خودشان هم خیابان‌گردی می‌کرده‌اند.

موضوع امنیت

واکنش به حضور این کودکان به سطح وزیر کشور هم کشیده است. ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه با یادآوری مشکل این کودکان گفت حضور این افراد در خیابان به جز برای خودشان برای جامعه هم ناامنی به بار می‌آورد زیرا آنها عموما نوجوانانی «پرخاشگر» و «خشن» هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصویری از فقر و وضعیت زنان و کودکان محروم در اروپا

دشواری های زندگی پناهندگان در فرانسه، از زبان پناهجوی سوری

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند