مقام‌های استرالیایی پشت پرده تحقیقات ترامپ-روسیه بودند

مقام‌های استرالیایی پشت پرده تحقیقات ترامپ-روسیه بودند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه نیویورک تایمز از همکاری مقام‌های استرالیایی با اف‌بی‌آی خبر دادند

آگهی

ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان خبر ساز است. به تازگی روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش کرده که مقام‌های استرالیایی درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به اف بی آی هشدار داده‌اند.

تا پیش از این، بسیاری گمان می کردند که کرسیتوفر استیل، جاسوس پیشین بریتانیایی تبار، در پس پرده افشای اطلاعاتی علیه دوناد ترامپ نقش داشته است. اکنون بر اساس گزارش «نیویورک تایمز»، در واقع مقامهای استرالیایی در فاش کردن این خبر نقش داشته اند.

به ‎نوشته این رسانه آمریکایی، جورج پاپادوپولوس، یکی از مشاوران سیاست خارجی آقای ترامپ، در ماه مه سال ۲۰۱۶ در یک بار لوکس در لندن، با واسطه یک دیپلمات اسرائیلی به یک دیپلمات استرالیایی معرفی شده است. آقای پاپادوپولوس که در آن زمان یکی از مشاوران سیاست خارجی دونالد ترامپ بوده به الکساندر دونر، دیپلمات استرالیایی می گوید که روسیه اطلاعات کافی برای «تخریب چهره» هیلاری کلینتون در اختیار دارد.

به گزارش «نیویورک تایمز»، هنگامیکه در ماه ژوییه سایت «ویکی‌لیکس» میل‌های هک شده حزب دموکرات را منتشر می کند، مقام‌های استرالیایی درباره این دیدار به اف بی آی گزارش می دهند.

بیشتر بخوانید:

احضار رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دادگاه

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ و یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا روسیه را به هک کردن میل‌های نزدیکان هیلاری کلینتون متهم کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احضار رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دادگاه

گام جدیدی در پرونده ترامپ و روسیه؛ تشکیل هیات منصفه عالی

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد