ارتش سوریه در آستانه بازپس گیری کنترل فردوگاه نظامی استان ادلب

FILE PHOTO/Idlib
FILE PHOTO/Idlib Copyright aa.com.tr
Copyright aa.com.tr
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای ارتش سوریه که پشتیبانی جنگنده های روسی را به همراه دارند از بیست و پنجم دسامبر گذشته عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری مناطق جنوب شرق ادلب از دست شورشیان مسلح آغاز کرده اند.

آگهی

نیروهای نظامی رژیم بشار اسد پس از انجام حملاتی در شمال غرب این کشور که به بازپس گرفتن کنترل دهها منطقه منجر شد روز یکشنبه در حال پیشروی به سوی یک فرودگاه نظامی در ادلب هستند.

پایگاه خبری العربی الجدید با اشاره به تصرف ده روستا در عملیات اخیر ارتش سوریه به درخواست معارضین سوری برای تشکیل جبهه های جدید جهت مقابله با پیشروی نیروهای دولتی خبر داده است.

رامی عبدالرحمن رئیس سازمان مردم نهاد دیده بان حقوق بشر سوریه، تشکل اپوزیسیون حکومت بشار اسد که مقر آن در لندن است، با اعلام پیشروی نیروی های ارتش به سوی فرودگاه نظامی ابوظهیر به خبرگزاری فرانسه گفت: « با خارج کردن کنترل فرودگاه از دست نیروهای جهادی، این مکان نخستین پایگاه نظامی خواهد بود که در استان ادلب تحت کنترل نیروهای رژیم قرار می گیرد.»

فرودگاه ابوظهیر پایان سال ۲۰۱۵ پس از دو سال محاصره توسط پیکارگران جهادی از کنترل دولت خارج شد. از آن زمان تاکنون حضور نیروهای دولتی تنها در دو روستای شیعی فوعه و کفریا محدود می شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نیروهای ارتش سوریه که پشتیبانی جنگنده های روسی را به همراه دارند از بیست و پنجم دسامبر گذشته عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری مناطق جنوب شرق ادلب از دست شورشیان مسلح آغاز کرده اند.

به گفته رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه از زمان آغاز این عملیات تاکنون شصت روستا و منطقه مختلف از کنترل پیکارجویان خارج شده و نبردها همچنان در شمال غرب حما، استان همجوار ادلب ادامه دارد. منابع محلی هدف انجام این عملیات را نیز تضعیف ائتلاف هیئت تحریر شام عنوان کرده اند. ائتلاف گروه‌های مختلف شورشی و جبهه فتح شام با محوریت نیروهای تحت امر ابو محمد جولانی که بعدها به نام ائتلاف هیئت تحریر شام تغییر نام پیدا کرد از سال ۲۰۱۵ تقریبا به شکل کامل کنترل استان ادلب واقع در شمال سوریه را در اختیار گرفت. بسیاری از شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه نیز در ماه‌‌های گذشته پس از ترک مخاصمه با ارتش سوریه و متحدانش، از حمص، حلب و حومه دمشق به ادلب منتقل شده بودند.

بیشتر بخوانیدهیات تحریر شام: ابومحمد جولانی سالم است

مناقشه داخلی در سوریه که سال ۲۰۱۱ با سرکوب دولتی تظاهرات مسالمت آمیز مخالفان آغاز شده بود با مداخله کشورهای خارجی و درگیر شدن پیکارجویان جهادی وارد مرحله پیچیده ای شد. این مناقشه تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار کشته و میلیونها آواره برجای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دستکم ۱۸ نفر بر اثر انفجار در شهر ادلب سوریه کشته شدند

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

آیا رئیس باند مخوف «باربیکیو» که خود را «رابین‌هود خدا ترس» می‌نامد قدرتمندترین فرد هائیتی است؟