بیش از دویست هزار مهاجر در آستانه اخراج از آمریکا

بیش از دویست هزار مهاجر در آستانه اخراج از آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو کراولی، نماینده دمکرات نیویورک در واکنش به این تصمیم دولت ترامپ آنرا «مشمئز کننده و مسبب از هم پاشیده شدن هزاران خانواده» توصیف کرده است.

آگهی

وزارت امنیت داخلی آمریکا روز دوشنبه با حذف دستور العمل مربوط به وضعیت اقامت موقت اتباع کشور السالوادور، زمینه اخراج بیش از دویست هزار تن از آنها را از ایالات متحده آمریکا فراهم کرد.

در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا با اعلام تغییر وضعیت پیش آمده پس از زمین لرزه های سال ۲۰۰۱ و تاکید بر اینکه این شرایط دیگر وجود ندارد به اتباع السالوادور هجده ماه فرصت داده شده تا در صورت عدم ارائه مستندات لازم برای دریافت نوع دیگری از مجوز اقامت این کشور را ترک کنند.

مسئولان جامعه السالوادوری تبارهای ساکن آمریکا و نمایندگان آنها با محکوم کردن لغو این دستورالعمل اقامتی یادآور شده‌اند که کشورشان در حال حاضر امکان لازم برای جذب موج گسترده‌ای از اتباع خود را در اختیار ندارد.

کنترل شرایط مهاجرتی و اخراج پناهجویان غیر قانونی یکی از اولویت های اصلی دولت ترامپ محسوب می شود. رئیس جمهوری آمریکا که در دوران کارزار انتخاباتی نیز بارها بر عزم خود برای محدود کردن موج مهاجرت تاکید کرده بود پیش‌تر با لغو دستورالعمل مربوط به وضعیت اقامت موقت، زمینه اخراج بیش از ۶۰ هزار تبعه هائیتی، ۵ هزار نیکاراگوئه ای و یک هزار تن از اتباع سودان را فراهم کرده بود.

این درحالیست که دولت آمریکا پیش از این دستورالعمل اقامت موقت ۵۷ هزار هندوراسی را تا ماه ژوئیه تمدید کرده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که بیش از سیصد هزار مهاجر کشور هاییتی و آمریکای مرکزی دیگر نمی‌توانند از وضعیت قانونی اقامت موقت استفاده کنند؛ مسئله ای که سبب گشودن راه برای اخراج آنها خواهد شد.

جو کراولی، نماینده دمکرات نیویورک در واکنش به این تصمیم دولت ترامپ آنرا «مشمئز کننده و سبب از هم پاشیدن هزاران خانواده» توصیف کرده است.

بر اساس گزارش مرکز مطالعات مهاجرت اتباع السالوادوری با نرخ اشتغال هشتاد و هشت درصدی به خوبی در جامعه آمریکا ادغام شده‌اند. بیست و پنج درصد از جامعه السالوادوری‌ها ساکن کالیفرنیا هستند.

بیشتر بخوانید: سخت تر شدن دریافت ویزای کار آمریکا در دولت ترامپ

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ از کنگره برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بودجه خواست

جزئیات فرمان اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا منتشر شد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست