گفتگوی اختصاصی یورونیوز با همایون شجریان در رابطه با وضعیت سلامت پدرش

گفتگوی اختصاصی یورونیوز با همایون شجریان در رابطه با وضعیت سلامت پدرش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همایون شجریان: بیماری پدرم (محمدرضا شجریان) به سمت بهبود نرفته اما وضعیت بدتر هم نشده است.

آگهی

محمدرضا شجریان موسیقیدان، آهنگساز و خواننده شهیر ایرانی است که به دلیل بیماری مدت‌ها از صحنه اجرا دور مانده است. همایون شجریان فرزند محمد رضا شجریان در گفت‌وگو با یورونیوز از آخرین شرایط و وضعیت سلامت پدرش خبر داد.

همایون شجریان نیز از نوازندگان و خوانندگان ایرانی است که طی چند ماه گذشته بسیار پر کار بوده است. کنسرت ایران من در تالار وزارت کشور و کنسرت نمایش سی که با استقبال بی‌نظیر علاقمندان در کاخ سعدآباد تهران به مدت سی شب برگزار شد، آخرین اجراهای وی در تهران بود.

جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز در تهران گفت‌و‌گویی اختصاصی با وی انجام داد تا از آخرین وضعیت سلامت پدرش مطلع شود.

در این دیدار خبرنگار یورونیوز از همایون در خصوص اشتیاق او برای اجرایی دوباره در کنار محمدرضا شجریان پرسید و همایون شجریان چنین پاسخ داد: «اگر شرایط ایشان (محمدرضا شجریان) به گونه‌ای باشد که بتوانند و بخواهند که به صحنه بازگردند، من در مقابل ایشان و روی صحنه خاک‌ پای ایشان را تمیز می‌کنم. در کنار ایشان نشستن همیشه افتخار من بوده است.»

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت جسمی پدرش اینطور گفت: «سال گذشته و به دلیل بیماری که پدر دچارش بودند، مجبور شدند که پرتو درمانی را در ناحیه سر داشته باشند که این باعث می‌شود بافت‌های سالم هم آسیب ببیند. پرتو درمانی ضمن اینکه مریضی را کنترل می‌نماید موجب یکسری اشکالات می‌شود. الان نسبت به آن روزهای اول وضعیت ایشان خیلی بهتر شده است.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از ثابت شدن شرایط جسمی پدرش (محمدرضا شجریان) در مقطعی قرار گرفتند که دو راه بیشتر پیش روی نداشتند در توضیح شرایط گفت: «یا اینکه ایشان باید با فیزیوتراپی به سمت بهتر شدن شرایط جسمی می‌رفتند یا اینکه مریضی پیشرفت کند و ایشان را به سمت بدتر شدن پیش ببرد.»

وی در ادامه افزود: «متاسفانه به سمت بهبود نرفته‌ایم اما در عین حال خوشبختانه الان ۷-۸ ماه است وضعیت بدتر نشده و ما هنوز سر آن دوراهی مانده‌ایم. یعنی وضعیت ایشان نه بدتر شده است و نه بهتر.»

همایون شجریان با ابراز نگرانی از اینکه ممکن است بیماری دوباره فعالیتش را در بدن پدرش آغاز کند گفت: «بخشی که ما دوست داشتیم با فیزیوتراپی بهتر شود متاسفانه برای ۷-۸ ماه هست که در همان مرحله‌ مانده و ما را مقداری ناامید کرده است. اما حضور ایشان و وجود ایشان برای ما نعمت است و هنوز ایشان مثل همیشه هوشیاریهای خاص خودشان را دارند و گاهی اوقات سوالاتی از من می‌کنند که با خودم می‌گویم بابا چطور این‌ها را هنوز به خاطر دارند.»

او در پایان گفت: «آرزو می‌کنیم و امیدواریم که ایشان (محمدرضا شجریان) بهتر شوند و مردم هم همواره لطف دارند و دعا می‌کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش وزارت ارشاد برای برداشتن موانع فعالیت شجریان

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان