اتریش؛ هراس مسلمانان از ادبیات «اسلام هراسانه» دولت ائتلافی جدید

اتریش؛ هراس مسلمانان از ادبیات «اسلام هراسانه» دولت ائتلافی جدید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه های جدید امنیتی دولت ائتلافی محافظه کار و راستگرای افراطی اتریش تمرکز ویژه ای روی اسلام دارد.

آگهی

در طرح و برنامه‌های دولت ائتلافی جدید اتریش بیشتر از ۲۱ بار نام اسلام آمده است که اغلب در پروژه‌های امنیتی است. برنامه‌های دولت ائتلافی اتریش که مجموعه‌ای از محافظه کاران و راستهای افراطی این کشور را دربر می گیرد و شعار آن «همه با هم برای اتریش ما» عنوان می شود روی عباراتی چون اسلام سیاسی و افراطی گری اسلامی متمرکز شده است. 

این در حالی است که اتریش برخلاف فرانسه و یا بریتانیا در زمره کشورهای اروپایی است که در دو سال اخیر شاهد عملیات تروریستی اعضای گروه داعش نبوده است. اما از سوی دیگر در این کشور شاهد افزایش چشم گیر تعداد حملات راستگرایان تندرو به مهاجران بوده ایم. 

اما در برنامه‌های امنیتی دولت صدراعظم جدید این کشور، سباستین کورتز جوان طرحی برای مقابله با این نوع حملات درنظر گرفته نشده است. تنها در سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی اتریش نزدیک به ۱۷۰۰ مورد آزار و اذیت و حملات به سوی مسلمانان و مهاجران از سوی راستگرایان افراطی را در این کشور ثبت کرده اند.

بیشتر بخوانید: بیم و امید مسلمانان اتریش با دولت راست‌گرای آینده

اتریش بدلایل جغرافیایی اولین کشور اروپای غربی است که در مسیر عبور توده پناهجویان قرار دارد. برنامه جدید دولت ائتلافی اتریش ترس و واهمه مسلمانان این کشور را به همراه دارد. رسانه های اتریش گزارشهایی منتشر کرده اند که برخی از پناهجویان، اغلب مسلمان، با اتهاماتی که شامل حال آنها نمی شود از جمله قاچاق مواد مخدر در بازداشتگاههای اتریش زندانی شده اند. 

ادبیات دولت بگونه‌ای است که مسلمانان اتریش نگران هستند بیشتر از گذشته به آنها به عنوان تهدید جدید علیه امنیت ملی و اجتماعی نگاه شود. تمرکز دولت اتریش برروی اسلام در تاریخ اتریش مدرن بی‌سابقه است. به همین دلیل سازمانهای حامی حقوق بشر در این کشور بارها در اینباره اظهارنگرانی کرده اند. نکته مهم این است که دولت ائتلافی اتریش تنها چند هفته است که مستقر شده است و قرار است پنج سال در قدرت بماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا؛ ماجرای نامه‌های موسوم به «روز تنبیه یک مسلمان»

توسک: برای حل بحران مهاجرت سالها زمان لازم است

اتریش؛ حضور راستگرایان افراطی در پستهای کلیدی دولت