ستاره سابق منچستر یونایند هدایت تیم ملی ولز را برعهده گرفت

ستاره سابق منچستر یونایند هدایت تیم ملی ولز را برعهده گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رایان گیگز جانشین کریس کولمن می شود که این تیم را در رقابت های یورو ۲۰۱۶ تا مرحله نیمه نهایی هدایت کرد اما در ماه نوامبر برای نشستن بر روی نیمکت ساندرلند راهی لیگ برتر جزیره شد.

آگهی

فدراسیون فوتبال ولز روز دوشنبه از امضای قراردادی چهارساله با رایان گیگز، ستاره سابق منچستر یونایتد خبر داد.

رایان گیگز که سالها به عنوان بازیکن پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرده حالا در چهل و چهار سالگی جانشین کریس کولمن می شود که این تیم را در رقابت های یورو ۲۰۱۶ تا مرحله نیمه نهایی هدایت کرد اما در ماه نوامبر برای نشستن بر روی نیمکت ساندرلند راهی لیگ برتر جزیره شد.

گیگز پس از بدست گرفتن سکان هدایت تیم ملی کشورش گفت: «همیشه گفته اند که داشتن سابقه خوب به عنوان بازیکن لزوما به معنای موفقیت در حرفه مربی گری نیست اما من فکر می کنم همه چیز به فرد بستگی دارد. من همانند زمانی که بازیکن حرفه ای بودم عمل خواهم کرد. تمام توانم را خواهم گذاشت و لذت خواهم برد.»

گیگز ۶۴ بار طی سالهای ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۷ پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرد اما به دلیل غیبت زیاد در دیدارهای بین المللی، به خصوص مسابقات دوستانه محبوبیت زیادی نزد فوتبالدوستان این کشور نداشت.

او سال ۲۰۱۴ به دوران حرفه ای خود به عنوان بازیکن پایان داد و برای مدت دو فصل دستیار لوئیس فن خال در تیم منچستر یونایتد شد. رایان گیگز سپس در سال ۲۰۱۶ پس از آنکه خوزه مورینیو هدایت شیاطین سرخ را در دست گرفت از این تیم جدا شد.

ولز پس از آنکه نتوانست در دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مجوز حضور در روسیه را دریافت کند، حالا تمرکز خود را بیشتر بر روی رقابتهای جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۲۰ معطوف کرده است.

گیگز برای نخستین بار روز بیست و دوم مارس در جریان تورنمنت بی المللی چهارجانبه چین بر روی نیمکت تیم ملی ولز خواهد نشست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقدماتی جام جهانی روسیه: توقف خانگی ولز و برتری اسپانیا در زمین آلبانی

در راه روسیه: پیروزی ولز، ایتالیا و اسپانیا در رقابت های مقدماتی

پرتغال ولز را شکست داد؛ رونالدو پیروز جدال دو ستاره مادرید