اعتراض خانواده‌های جانباختگان نفتکش سانچی به نماینده رئیس جمهوری

 اعتراض خانواده‌های جانباختگان نفتکش سانچی به نماینده رئیس جمهوری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«۳۲ نفر بدون کفن و دفن مردند، بدون سر قبر مردند، فوت شدند، خانواده هایشان ضجه زدند بعد از ۱۰ روز آمده اند برای همدردی. همدردی یعنی چی؟»

آگهی

خانواده و نزدیکان خدمه نفتکش سانچی در پی غرق شدن این نفتکش و جانباختن تمام خدمه روز یک شنبه با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری دیدار کردند که از سوی حسن روحانی برای دیدار با این خانواده ها ماموریت داشت.

یکی از بستگان این جانباختگان در جلسه در حالی که اعتراضش را فریاد می‌زد خطاب به خبرنگاران و نماینده رئیس جمهوری گفت: «۳۲ نفر بدون کفن و دفن مردند، بدون سر قبر مردند، فوت شدند، خانواده‌هایشان ضجه زدند بعد از ۱۰ روز آمده‌اند برای همدردی. همدردی یعنی چی؟»

حسینعلی امیر، نماینده رئیس جمهوری در دیدار با خانواده های جانباختگان گفت: «به نمایندگی از آقای رئیس جمهور خدمت خانواده های محترم، خواهران و برادران عزیز و شریف که عزیزان خودشان را در این حادثه سخت و دلخراش از دست دادند.»

بیشتر بخوانید: گفت‌وگوی یورونیوز با خانواده‌های خدمه نفت‌کش ایرانی؛ امید در اوج نگرانی

اعتراض خانواده‌های جانباختگان این حادثه به مقامات دولتی درباره چندین موضوع بوده است.

نخستین اعتراض این خانواده عدم ابتکار عمل مقامات دولتی برای بسیج جامعه بین المللی و خصوصا چین برای کمک به خدمه این نفتکش است. این خانواده‌ها معتقدند اگر مقامات دولتی سریع‌تر دست به کار می شدند و فشار بیشتری به چین می‌آورند احتمال نجات خدمه این کشتی وجود داشت.

کارشناسان می‌گویند شدت انفجار به حدی بوده است که کشتی‌های امدادی تا روزها نمی‌توانستند نزدیک این نفتکش شوند. با این حال ابهامات زیادی در این ارتباط وجود دارد از جمله برخی اظهار نظرها درباره این موضوع که چینی‌ها ترجیح داده‌اند نفتکش بسوزد تا آلودگی دریایی در اثر نشت نفت کمتر شود.

با این وجود کارشناسان منتظر انتشار محتوای جعبه سیاه این نفتکشند تا بر اساس آن بتوانند اطلاعات بیشتری درباره چرایی این حادثه و برخورد یک کشتی با نفتکش منتشر کنند.

انتقاد دیگر خانواده های خدمه این نفتکش به عدم اطلاع رسانی سریع صدا و سیما بود. آنها معتقدند که صدا و سیما منفعلانه عمل کرده اند و این حادثه و نگرانی خانواده ها را نادیده گرفته است.

نفتکش سانچی با محموله معیانات گازی و نفت سبک از عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقامات ایران از عزم خود برای پیگیری حادثه نفت کش سانچی می گویند

گزارش‌ها از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در غرب استان تهران

مرگبارترین آتش‌سوزی‌های ایران در ۴ دهه گذشته؛ سازه‌های بشری و محیط زیست چگونه طعمه آتش شدند؟