فرار از خانه وحشت؛ چگونه دختری ۱۷ ساله موفق به نجات خواهران و برادرانش شد

New media gather outside the home of David Allen
New media gather outside the home of David Allen Copyright REUTERS/Mike Blake
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس می‌گوید در جریان بازپرسی از والدین، آنها نتوانسته‌اند دلیل قانع کننده‌ای در این باره که چرا فرزندانشان را در اسارت نگه داشته‌اند، ارائه دهند.

آگهی

پلیس آمریکا روز یکشنبه توانست ۱۳ کودک و نوجوان را که در خانه‌ای کثیف و بد بو توسط پدر و مادرشان با زنجیر به مبلمان بسته شده بودند، پیدا کرده و نجات دهد.

این رهایی پس از آن ممکن شد که دختر ۱۷ سالۀ خانواده توانست دقایقی قبل از طلوع آفتاب روز یکشنبه از این مکان مخوف بگریزد.

رئیس پلیس منطقه روز سه‌شنبه در جریان یک نشست خبری گفت که این دختر توانسته است در حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی از پنجرۀ خانه به بیرون پریده و به کمک یک تلفن همراه غیرفعال که در خانه پیدا کرده بود، با شمارۀ ۹۱۱ تماس بگیرد. (بنا بر قانون فدرال آمریکا، با تمام گوشی‌های همراه حتی آنهایی که دیگر قابل استفاده نیستند نیز امکان تماس با شماره تلفن‌های اضطراری وجود دارد.)

پلیس پس از روبرو شدن با این دختر ۱۷ ساله که به دلیل سوء تغذیه و اسارت طولانی، بدن و چهره‌ای بسیار نحیف داشت، ابتدا فکر می‌کند که با دختری ۱۰ ساله روبروست. اما این دختر داستان تلخ اسارت خود و خواهر و برادرانش را برای پلیس تعریف می‌کند و حتی می‌تواند عکس‌هایی را به آنها نشان دهد تا پلیس حرفهایش را باور کرده و درصدد بازرسی خانه برآید.

پلیس پس از مراجعه به این خانه با ۱۲ خواهر و برادر ۲ تا ۲۹ ساله مواجه می‌شود که در شرایط «وحشتناکی» به سر می‌بردند.

مسئولان منطقه پس از نجات این ۱۳ نفر به آنها غذا و نوشیدنی داده و شش خواهر و برادری را که سن کمتری داشتند در بیمارستان بستری کرده‌اند. گفته می‌شود که این فرزندان از لحاظ روحی نیاز به مراقبت‌های درازمدت دارند.

مقامات پلیس می‌گویند در جریان بازپرسی از والدین، دیوید آلن پدر ۵۷ ساله این خانواده و لویس آنا مادر ۴۹ ساله، آنها نتوانسته‌اند دلیل قانع کننده‌ای در این باره که چرا فرزندانشان را در اسارت نگه داشته و به غل و زنجیر بسته بودند، ارائه دهند و مادر فرزندان در قبال سوالات پلیس، حالتی «بهت‌زده» داشته است.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این خانواده از سال ۲۰۱۰ میلادی در کالیفرنیا ساکن هستند و پیش از آن برای سال‌ها در تگزاس زندگی می‌کردند. دیوید فیلن و لویس آنا همچنین سابقۀ دو بار اعلام ورشکستگی دارند.

بیشتر بخوانید: خانه وحشت؛ پدر و مادری که ۱۳ فرزندشان را شکنجه می‌کردند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عضو شورای شهر تهران: تعداد گزارش‌های مربوط به کودک آزاری زیاد است

قربانیان کودک آزاری کشیش ها: یکی باید جلوی این اتفاقات را بگیرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها