حمله افراد مسلح به هتل اینترکانتیننتال کابل؛ دو نفر از مهاجمان کشته شدند

هتل اینترکنتیننتال کابل
هتل اینترکنتیننتال کابل
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام امنیتی در فرماندهی پلیس کابل در گفتگو با یورونیوز گفت مأموران حوزه چهارم آمریت قمندانی کابل در حال پیشروی اتاق به اتاق در هتل هستند.

آگهی

افراد مسلح شامگاه شنبه به هتل اینترکانتیننتال کابل حمله کردند. به گفته شاهدان افراد مسلح که گفته می‌شود تعداد آنها ۴ نفر بوده از راه آشپزخانه به محوطه درونی هتل راه پیدا کردند. نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افعانستان بدون اشاره به تلفات یا زخمی‌های احتمالی این حمله از تبادل تیر بین افراد مسلح با نیروهای امنیتی خبر داد.

گفتگوی مقام امنیتی افغانستان با یورونیوز

یک مقام امنیتی در فرماندهی پلیس کابل در ابتدای وقوع حمله حوالی ساعت ۹ شب در گفتگو با یورونیوز گفت هیچ گزارشی در مورد تلفات جانی به این فرماندهی نرسیده است. این مقام رسمی با اعلام این که در لحظات اولیه امکان ارسال اطلاعات و جزئیات دقیق از حمله وجود ندارد، گفت مأموران پلیس حوزه چهارم آمریت قمندانی کابل در حال پیشروی اتاق به اتاق در هتل هستند و احتمالا تا ساعتی دیگر (حدود نیمه شب به وقت محلی کابل) به این حمله پایان خواهند داد.

اندکی پس از گفتگوی مقام امنیتی افغان با یورونیوز، از کابل خبر رسید که دو تن از مهاجمان در جریان تبادل آتش با نیروهای پلیس کشته شده‌اند. بر اساس آخرین گزارش‌ها تا حدود یک بامداد، دو مهاجم دیگر همچنان در ساختمان هتل حضور داشته و دست کم ۲۸ میهمان این هتل، درون ساختمان گرفتار شده‌اند. تا کنون هفت زخمی از طبقات اول و دوم هتل بیرون آورده شده‌اند.

خبرهای تأئید نشده

خبرگزاری فرانسه از قول رسانه‌های محلی از کشته شدن چندین نفر در هتل خبر می‌دهد، اما این گزارش تأئید نشده است. چیزی که مسلم است آن است که مهاجمان در هنگام ورود به روی نگهبانان هتل آتش گشوده‌اند.

یک مسئول دولتی به نام عبدالله ثابت به خبرگزاری فرانسه گفته است دست کم چهل نفر از مدیران محلی که برای شرکت در نشستی در روز یکشنبه آماده می‌شدند، در این هتل اقامت دارند، اما هنوز اطلاعی از وضعیت آنان در دست نیست. در بخش‌هایی از طبقات دوم و چهارم هتل نیز آتش‌سوزی روی داده و برق منطقه قطع شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد نیروهای امنیتی با بالگرد روی سقف هتل مستقر شده‌اند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. مسئولان افغان می‌گویند مهاجمان تا کنون هیچ درخواستی را نیز مطرح نکرده‌اند.

هتل اینترکانتینتال کابل در مرکز شهر قرار دارد و به واسطه پذیرایی از میهمانان خارجی همواره یکی از مکان‌های مورد توجه گروه‌های تروریستی برای انجام عملیات انتحاری به شمار می‌آید. این هتل که چهار رستوران دارد، معمولا میزبان عروسی‌ها و نشست‌های سیاسی مهم افغانستان است. به گفته آقای دانش، از دو هفته پیش مسئولیت حفاظت از این هتل به یک شرکت خصوصی واگذار شده است.

در سال ۱۳۹۰ نیز حمله‌ خونین طالبان به همین هتل ۲۱ کشته بر جای گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نبرد خونین در هتل اینترکنتینانتال کابل

مهاجمان مسلح هتل اینترکنتینانتال کابل کشته شدند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت انفجار کابل را برعهده گرفت

حمله داعش به دفتر شبکه تلویزیونی شمشاد در کابل

طالبان دو سالگی سقوط کابل را جشن گرفت؛ ذبیح‌الله مجاهد: شکرگزار این فتح عظیم هستیم