احتمال «ائتلاف بزرگ» در آلمان؛ به طرف های جنگ یمن اسلحه فروخته نمی شود

احتمال «ائتلاف بزرگ» در آلمان؛ به طرف های جنگ یمن اسلحه فروخته نمی شود
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در جریان مذاکرات اولیه خود برای تشکیل دولت ائتلافی بر سر «توقف فوری» فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن به توافق دست یافته بودند.

آگهی

حزب سوسیال دموکرات آلمان روز یکشنبه با طرح ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی، به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور موافقت کرد.

به این ترتیب دو حزب اصلی آلمان از روز دوشنبه مذاکره برای تشکیل «ائتلاف بزرگ» و تعیین برنامه دولت آینده را آغاز خواهند کرد. از ائتلاف دو حزب اصلی و بزرگ آلمان تحت عنوان «ائتلاف بزرگ» یاد می شود. آنگلا مرکل یکشنبه شب ضمن استقبال از موافقت سوسیال دموکرات ها با مشارکت در دولت ائتلافی تاکید کرد که دو طرف همچنان در مذاکرات آتی باید در مورد بسیاری از موضوعات با یکدیگر به توافق دست یابند.

حزب سوسیال دموکرات به رهبری مارتین شولتز از حزب دموکرات مسیحی خواسته است در مورد دو موضوع «مهاجرت» و «مراقبت های بهداشتی» با عقب نشینی از مواضعش به شریک ائتلافی خود در دولت آینده امتیاز بیشتری دهد.

آلمان فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن را متوقف می کند

در عرصه سیاست خارجی سوسیال دموکرات ها در جریان مذاکرات اولیه با حزب دموکرات مسیحی بر سر توقف فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن به توافق دست یافته بودند.

سخنگوی دولت آلمان روز جمعه از توقف فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن خبر داده بود. به گفته اشتفن زیبرت، سخنگوی دولت آلمان این کشور اکنون از اتخاذ هرگونه تصمیمی در مورد صدور اسلحه که با نتیجه مذاکرات اولیه تشکیل دولت ائتلافی هماهنگ نباشد، خودداری می کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در جریان مذاکرات اولیه خود برای تشکیل دولت ائتلافی بر سر «توقف فوری» فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن به توافق دست یافته بودند.

انتظار می رود تصمیم دولت آلمان بر روی فروش اسلحه به عربستان که از ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی وارد جنگ داخلی یمن شده است، تاثیر بگذارد. آلمان تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ حدود ۴۵۰ میلیون یورو از فروش اسلحه به عربستان درآمد کسب کرد.

تصمیم برلین برای توقف فروش اسلحه به طرف های درگیر در جنگ یمن با استقبال گروه های مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل روبرو شد. این سازمان از آمریکا، بریتانیا و فرانسه نیز خواسته است صدور اسلحه به کشورهای عضو ائتلاف نظامی به رهبری عربستان را متوقف کنند.

در کنگره روز یکشنبه حزب سوسیال دموکرات ۵۶ درصد نمایندگان شرکت کننده با آغاز مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت ائتلافی موافقت کردند. این نتیجه کمتر از پیش بینی تحلیلگران بود و احتمالا فشار بر رهبران حزب سوسیال دموکرات برای امتیازگیری از آنگلا مرکل را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان؛ توافق مرکل با سوسیال دمکرات ها برای تشکیل دولت ائتلافی

آغاز گفتگوها برای تشکیل «ائتلاف بزرگ» در آلمان

مرکل برای تشکیل دولت تن به ائتلاف با رقیب دیرینه داد