واکنش ماکرون به کشورهای «سوراخ مستراح» ترامپ: به کشورها احترام بگذاریم

واکنش ماکرون به کشورهای «سوراخ مستراح» ترامپ: به کشورها احترام بگذاریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«به نظرم بسیاری از مشکلاتی که در خاورمیانه و آفریقا داریم به دلیل محرومیت‌هایی است که داشته‌اند و تحقیر‌های زیادی است که در گذشته متحمل شده‌اند و ما باید این موضوع را درک کنیم.»

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با شبکه بی بی سی جهانی به سخنان دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش که برخی کشورهای را به «سوراخ مستراح» تشبیه کرده بود واکنش نشان داد.

آقای ماکرون در این گفتگو تاکید کرد که باید به تمام کشورها احترام گذاشت و نباید از چنین واژه‌هایی استفاده کرد. وی افزود: «به نظرم بسیاری از مشکلات که در خاورمیانه و آفریقا داریم به دلیل محرومیت‌هایی است که داشته‌اند و تحقیر‌های زیادی است که در گذشته متحمل شده‌اند و ما باید این موضوع را درک کنیم.»

رئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنانش درباره آقای ترامپ به توییت‌های وی اشاره کرده و گفت: «این توییت‌ها معجونی از واکنش‌های و سیاسی و شخصی هستند...من فکر می‌کنم که وقتی شما رئیس جمهوری ایالات متحده هستید، چنین کاری انجام شدنی نیست.»

به کانال یورونیوز فارسی در تلگرام بپیوندید

وی همچنین با بیان اینکه آقای ترامپ یک «سیاستمدار کلاسیک» نیست گفت که می‌خواهد با رئیس جمهوری آمریکا برای ساختن یک «رابطه قوی» کار کند.

آقای ماکرون در عین حال تاکید کرد که دونالد ترامپ منتخب مردم آمریکاست و دو کشور روابط خوبی با هم دارند. وی در ادامه گفت: «به طور مرتب با او تماس می‌گیرم و همیشه بسیار مستقیم و صریح هستم. گاهی اوقات موفق می‌شوم او را متقاعد کنم و بعضی وقت‌ها هم شکست می‌خورم.»

بیشتر بخوانید: 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هنرپیشه پورنو: ترامپ من را به رابطه جنسی سه نفره دعوت کرد

دونالد ترامپ: نژادپرست نیستم

ترامپ استفاده از عبارت «سوراخ مستراح» را تکذیب کرد